Lelijke onderbenen?

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Lelijke onderbenen?

Bericht door willi »

Ik meen dat het Lodewijk de veertiende was, die bekent stond om zijn welgevormde onderbenen. Hij liet zich dan ook graag schilderen met de nadruk op zijn fraai bekousde kuiten.

Helaas, de meeste mannen hebben onderbenen met hoog opgetrokken kuitspieren en een lang mager enkelgebied. Geen probleem als je een lange broek draagt, maar onder een rok ronduit lelijk. Zeker met lage platte schoenen.
Mijn advies, bedek dat gebied met hoge aansluitende schoenen of laarsjes. En als het niet al te warm is, lange laarzen. Dat staat een stuk beter.

Sandalen kunnen in de zomer heerlijk dragen zijn, maar ook hier geld dat Romeinse, tot aan de kuit lopende sandalen beter zijn. Maar zie daar maar aan te komen.

Zij die het aandurven schoenen met hoge hakken te dragen zijn voor een deel ook verlost van die lelijke winkelhaakvorm. Je voeten worden dan namelijk korter en hoger en je kuiten worden beter ontwikkeld. Dat is juist wat het vrouwenbeen zo aantrekkelijk maakt.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Lelijke onderbenen?

Bericht door Jos »

wat is er mis met een paar stevige behaarde kuiten. Ik snap niet, dat die niet mooi zijn. (misschien moet de omschrijving van mooie benen worden aangepast). Ik heb er nooit moeite mee gehad, als ik een man in een korte broek zag lopen, met daaronder een paar stevige behaarde kuiten
een fervent rokdrager
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Lelijke onderbenen?

Bericht door rokwens »

Inderdaad Jos , we moeten wat men noemt, de vrouwelijke schoonheid " niet projecteren op ons eigen lichaam. We hebben onze eigenheid , met onze mannelijke eigenschappen die passen bij de " mannelijke schoonheid " We moeten onszelf niet gaan verloochenen. Trouwens het valt me ook vaker op dat mannen niet meer van die mooie volle gespierde benen hebben. We zijn aan het degenereren door de luxe van onze moderne samenleving. Maar toch zie je meer en meer bermuda's dragen op straat en komen de mannenbenen boven water. Ook zie je meer en meer hemdjes zonder mouwen dragen " Marcellekes" Op zich een goede evolutie want waarom moeten we er altijd zo bedekt bij lopen ? Moeten we voor iets beschaamd zijn of zo ?
Bij de minste zonnestraal gaan vrouwen blote topjes dragen. Dat is niet zomaar om te verleiden,. Dat is omdat ze dat veel frisser en leuker vinden en daar willen van genieten van alle leuke modelletjes die ze in hun kast hebben, en het bruint natuurlijk beter.
Op de dansvloer bij de folk zie ik nu ook regelmatig mannen in mauwloze hemdjes of shirts met smallere schouderbanden. Maar als we op een galabal komen moeten we nog tot aan onze nek ingesnoerd zitten terwijl vrouwen maar voor de helft bedekt zijn. Daarenboven is het alom bekend dat mannen het veel warmer hebben bij het dansen. De meeste moeten op een avond 2 of 3 keer van shirt wisselen. Bij vrouwen is dat eerder een uitzondering. Dus dit is twee maal onrecht- evenredig !
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Lelijke onderbenen?

Bericht door willi »

Het spijt me heren, dat ik kritiek heb geuit op mannenonderbenen.
Laat ik ‘t daarom maar helemaal op mezelf betrekken. Smaken verschillen nu eenmaal.
Ik vind ‘haar’ prima, als het een ononderbroken vacht betreft, zoals bij dieren. Maar die onregelmatige zwarte plukken met kale huid ertussen vind ik ronduit lelijk. Lelijk? Ik vind het zelfs een onverzorgd, smerig gezicht. Sorry.

Maar daar had ik het niet over. Ik bedoelde die hoog opgetrokken kuiten met daaronder dat pezige stuk tot aan de enkels. Dat doet zo stokkerig aan, zeker in combinatie met die grote platte voeten. Zo zien mijn benen er ook uit. En dat vind ik gewoon lelijk. Net als overdreven brede schouders. Sorry.

En dit heeft niets te maken met de projectie van vrouwelijke vormen naar het mannenlichaam. Er zijn best wel mannen met mooie onderbenen. Misschien jullie wel.
Laatst gewijzigd door willi op 12 nov 2010 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Lelijke onderbenen?

Bericht door w-sure »

vanwege deze vormverschillen is het ook heel lastig als mannen om mooi zittende hoge laarzen te vinden. die exemplaren die breed genoeg zijn om onze kuiten te omsluiten zitten weer heel wijd om de enkels, en zakken daar in.

ik heb er enkele met veters, en kan als ik die net aantrek wel redelijk gericht aanspannen, zodat ze rond de enkels smaller zijn dan bij de kuit. maar dat gaat na enige tijd dragen toch grotendeels weer verloren.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Lelijke onderbenen?

Bericht door ecokilt »

Wat betreft "mouwloze hemdjes of shirts" of "blote onderbenen", heel zelden lees ik eens mee op een ander forum dan dit, waar weinig-nadenkende-mensen allerlei onzin uitkramen. Zo herinner ik me een vrouw die vond dat zelfs een blote voet (in een sandaal uiteraard) niet kon voor een man of een man die mouwloze shirts maar niks vond uit vrees dat hij zijn oksels zou moeten ontharen enz... enz..
Net zoals bij de veralgemenende uitspraak "mannenbenen zijn lelijk", staat blijkbaar niemand erbij stil dat dit seksistisch of pure discriminatie is.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Lelijke onderbenen?

Bericht door Jos »

dat verhaal van die vrouw over die blote voet in de sandaal kan ik me ook herinneren; ik ken een aantal mannen (die alleen broeken dragen) die zeggen, dat je in een sandaal helemaal geen sokken moet dragen, omdat dit niet uitziet. Daarnaast heb ik onlangs zelf een paar damessandalen gekocht, die heel erg lijken op de sandalen, die de man in rok droeg.

Als je kijkt in de zuidelijke landen, zie je regelmatig de mannen in hun onderhemd (dus mouwloos) zitten, dit is al heel lang zo.

Voor mijzelf zie ik liever een paar stevige gespierde benen (man of vrouw); niet van die hele dikke olifantspoten of die magere spillebeentjes, waarvan je denkt dat ze zo kunnen breken.

Tevens heb ik geen last met de pasvorm van hoge laarzen, dit komt misschien, omdat in mijn maat (40-41) een ruime keuze aan laarzen is.

Zo zie je maar weer, het is toch in veel gevallen een persoonlijke smaak over "schoonheid".
Ik weet nog, dat toen ik een jaar of 20 was, vaker meningsverschillen heb gehad met vrieden over mooie vrouwen. Mijn mening week in zoverre af, dat ik die opgemaakte vrouwen lelijker vond dan van nature mooie vrouwen
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Lelijke onderbenen?

Bericht door masker »

ik kijk graag naar mannen benen zowel de kale als die met een bontlaagje. wat ik zelf echt niet mooi vindt dat zijn behaarde benen waar het haar door zweten of zonnebrand zo vastgeplakt zit. Daarnaast vindt ik het kijken naar korsten en recente operatie littekens niet fijn, oudere reeds witte littekens vindt ik weer geen probleem. ik weet dat dit puur komt door mijn smaak dat ik sommige dingen niet mooi vindt. dus heren laat die kuiten lekker koesteren door de zon.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Lelijke onderbenen?

Bericht door Jos »

goed om te horen masker.
ik ben er ook voorstander van om zo veel mogelijk met blote benen te lopen, ook al zijn deze niet de allermooiste, ik ben er heel tevreden mee; ik heb ooit mijn achillespees gescheurd en dit is operatief hersteld. Resultaat een fraai litteken en een onderbeen dat sindsdien iets dunner is gebleven.
Ik zie alleen mezelf niet in rok naar het werk gaan, waar ik de hele dag met een witte laboratoriumjas loop; vrouwenbenen vind ik niet storend, mannenbenen wel :?
een fervent rokdrager
Plaats reactie