In het openbaar als man in rok lopen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

In het openbaar als man in rok lopen

Bericht door Roktom »

Mannen,

De eerste keer is dood eng, de tweede keer ook.
Maar ik doe dit nu al de 120 keer, en echt ik ben niet bang meer.
Ik doe mijn ding, ik loop in rok.
En wat voor rok dan ook, klein kort lang, met laarzen doet er niet toe.
Ja er kijk wel eens iemand, hij/zij kijk maar.
Of ze vragen: waarom loopt u in een rok?
Ja waarom, tegen vraag: waarom loop jij in een broek?
Mijn oma zij wel eens: jongen als je in je leven niet doet wat je leuk vind, sterf je ongelukkig.
Ja oma wist het wel.
Kijk ik weet wel je bent bang om in rok op straat te gaan lopen,Moet ik je nu vertellen wat er kan gebeuren.
Jongeren die gaan slaan, buitenlander [ik hou het netjes] die je dood maken.
Gaat verder met dromen, niets van die onzin, ja er zal er een of meer in de lach schieten of iets zeggen, maar daar ga je niet dood aan.
Let wel, een ieder die je wat doet is strafbaar, ook als je in een rok loopt als man.[ ref. Politie Rotterdam/Rijmond]
Maar hier zit een MAAR AAN: Hou het mannelijk.
Ik loop altijd in een dikke trui [ winter] zwarterok, knie lang, zwarte laarzen, zwarte dikkepanty en een zwarte half lange jas.
DE rok komt net onder de jas uit.
Ik heb daar nog geen enkel probleem mee ondervaren, niet in de bus, trein metro of op de fiets.
Nogmaals, mijn eerste keer was echt eng, maar er gebeurden niets.
Nederland kan wel wat hebben, kijk niet eens.
Ja en die het zien, nou jammer dan, lachen kijk die man loopt in een rok.
Nou en?
Ik zit er niet meer mee.
Dus mijn moto is rok ze zo lang je dat nog kan.

Roktom.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: In het openbaar als man in rok lopen

Bericht door john »

Wat je zegt is zeker waar. Al ben ik ook nog niet zover dat ik vrijelijk de rok buiten draag.

Waar ik het meest beducht voor ben is:
- a) het tegenkomen van collega's (en klanten)
- b) het tegenkomen van ongeschoten jongelui.

Vooral het laatste is met de huidige homo-onvriendelijkheid (let wel, ik ben geen homo, en rokdragers zijn ook geen homo's, tenminste de meesten niet, denk ik) wat mij onzeker maakt.

Hoe ga je daar mee om?

John
Peter v

Re: In het openbaar als man in rok lopen

Bericht door Peter v »

Hoe ga je waar mee om?

Allereerst zul je zelf tevreden moeten zijn met waar je mee bezig bent. Buiten alle angsten van buiten af.

Redelijk zelfverzekerd van het rok dragen. Dan schat je je omgeving in. Woon je in een bekend "gevaarlijke"buurt, dan moet je gepast handelen, bij ALLES wat je doet. Is de buurt of omgeving waar je wilt zijn in rok een alle daags omgeving, dan ga er heen net als je dat zou doen in broek. hoe normaler jij doet, hoe normaler anderen doen. Wanneer je niet er belachelijk uit ziet, zal er waarschijnlijk weinig of geen commentaar zijn. Je kunt zelfs complimenten verwachten. Tijdelijk een plat voor de kop houden, een poker face hebben, can handig zijn om de eerste keren jet te handhaven, totdat je realiseert dat je ook in rok overal heen kunt zonder dat er iets met je gebeurt.

Rok dragen is een bewuste keuze. Een kleding keuze, niet een verandering van seksueel aard of zoiets. Echt niets om je voor te hoeven schamen. Je kunt en moet er gewoon mee voor de dag komen. Anders wordt het nooit wat. Ja, je hebt kans bekenden. collega's tegen te komen, so what? Als zij het niet begrijpen of willen begrijpen is dat hun probleem. Presenteer het ook zo. Zij die er wat meer van willen weten, kunnen het vragen. En je bent vast meer dan bereid hun vragen te beantwoorden.

Als je bang bent voor wat anderen wel niet denken, STOP NU met dragen. Want er zijn ALTIJD mensen die het niet willen en niet kunnen begrijpen. Maar zonder hun draait de wereld ook gewoon door. Ook zij moeten zich aan het gebodene aanpassen, ook wanneer het een man in rok betreft.

Je geeft je niet bloot, maar laat zien dat je een meer kleurrijke persoon bent dan wat zij vermoedelijk dachten. Dus ook de klanten. Een keuze. De slaaf van een ander, of gewoon jezelf zijn, en je kunnen en diensten aanbieden ( wat betreft klanten en collega's ).

Rok dragen is niets verkeerd aan, maar is nu eenmaal op het moment "anders" dan wat mensen gewend zijn, en daarmee zullen anderen er ook vreemd van op kijken. Dat doen ze ook als er opeens een Ferrari door de straat rijdt. Ook niet alle daags. Anderen gaan vast ook met vakantie, dan zie je vaak ook nieuwe dingen, je hele leven lang zien mensen nieuwe dingen die ze niet eerder hebben gezien, dus hoeven ze zich ook niet druk om een man in een rok te maken. En hoef jij ook geen probleem daar van te maken.

Er is geen reden om niet te dragen. Als anderen dat niet begrijpen of willen begrijpen, laat hun maar verklaren waarom ZIJ dat denken, maar laat jij nimmer weerhouden van dragen. Simplistisch gezegd, dat gaat jou aan, en anderen hebben zich daar bij neer te leggen.

Ja, er komt commentaar, "maar mijn partner wil het niet". Dat is dan JOU keuze om iets te laten wat een ANDER niet wil. Zo kom je vanzelf nergens met het rok dragen en mogelijk veel meer. Laat dan in ieder geval de ander met gegronde redenen komen waarom jij je zou laten weerhouden. Die zijn er vrijwel niet. Mannen mogen zich ontwikkelen, net als vrouwen, en dat kan ook op het gebied van kleding keuze.

Peter v.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: In het openbaar als man in rok lopen

Bericht door rokwens »

" Mannen mogen zich ontwikkelen, net als vrouwen, en dat kan ook op het gebied van kleding keuze. "

Mooie slogan !
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: In het openbaar als man in rok lopen

Bericht door Roktom »

Zo als jullie wel gelezen zullen hebben, ben ik naar Den Haag geweest om met Rokster te gaan eten in een resto.
Ben in rok met de trein geweest, en om 17,00 uur is het erg druk in de trein, dus de vuurproef.
Ik zat klem tussen, ook rok dragende jonge dames, en die keken niet eens.
Druk, druk, met de gsm enz, geen tijd voor een ander.
Trein vuurproef, met heel veel mensen, overleeft.
Nu het station, gekleed in korte zwarterok met zwart panty en laarsen, niet aan de hand, zelfs nog shag gekocht in de stationswinkel.
Terug reis niets gezien of gehoord.
Dus, geslaagt....


Roktom.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Plaats reactie