In rok naar Cuby + Blizzards geweest

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok naar Cuby + Blizzards geweest

Bericht door RokSterNL »

Afgelopen vrijdag 4 april een concert wezen bezoeken van mijn favoriete Nederlandse bluesband Cuby + Blizzards.

Ik had mijn blauwe wijde jeansrok aan en zwarte laarzen er onder aan gedaan.

Ik kwam weer een aantal mensen tegen die ik al bij eerdere concerten had ontmoet. Zo ook een man uit Breda. Hij zei tegen mij, dat hij veel respect voor mij heeft dat ik gewoon mijn eigen ding doe. Daarna vroeg hij of hij een foto van mij mocht maken en of hij deze dan ook op zijn eigen weblog mocht publiceren. Dat vind ik geen probleem vertelde ik hem. Ik heb hem ook gevraagd of hij de foto naar mij toe wilde sturen. Dat heeft hij gedaan. Ik zal hem hieronder neerzetten. Het valt mij op dat de mensen die bewust die Hippie tijd en Flower Powerperiode hebben meegemaakt en toen zo'n pakweg 20 jaar waren heel ruimdenkend zijn als je je nog niet alledaags kleedt. Ik sprak later die avond nog met diezelfde man, en die verteld mij dat het in dei periode 'vrijheid', 'blijheid' was. Je kon gewoon jezelf zijn, en het maakte niet zoveel uit wat je aan had getrokken. Als je je er maar prettig in voelde. Ja, en wat ik al in een ander stuk hier op het forum geschreven heb, in die periode hadden we als man door moeten drukken. Helaas als 'hadden' komt is 'hebben' te laat, zo luidt het gezegde.

Hieronder een stukje uit de mail die deze man aan mij heeft gestuurd.

Citaat: 'Hallo,

Bedankt voor jouw bericht met foto van mij in de hal van de Boerderij.

Cuby was goed he? Het swingt altijd. De foto die ik nog van jou heb gemaakt is toegevoegd bij dit bericht. Als jij mij nog iets meer over jezelf wilt vertellen dan is dat goed. Dan kan ik proberen de kern uit jou tekst te halen en met jouw foto plaatsen op mijn web-log met de bedoeling mensen erop te wijzen dat zij nooit mogen oordelen (veroordelen) op de verpakking, maar de inhoud op juiste waarde leren in te zien. De keuze in kleding hierbij kan leuk en weer eens iets anders zijn.

Groetjes Bert'

Een vrouw trok ineens aan de zijkant van mijn rok. Omdat het vrij donker in de zaal was, vroeg zij aan mij, 'is dit nu een rok of een broek die je aan hebt. Ik zei een rok. Ze vertelde mij toen dat haar vriend geregeld een kilt draagt. Daarna vroeg ze of ik nog wel eens reacties krijg van mensen, want er zullen toch mensen zijn die hier aan moeten wennen. Ik vertelde haar dat het publiek wat bij Cuby komt toch heel ruimdenkend is, en iets niet vreemd vindt. Maar dat je soms weleens een rare opmerking op straat krijgt doordat men zich geroepen voelt je uit te maken voor alles wat mooi en lelijk is. Terwijl wij daar niet mee geassocieerd willen worden. Dat kon ze heel goed begrijpen.

Ik ben er van overtuigd dat we nu gewoon zelf moeten doen wat we willen, in de hoop dat er toch ooit weer een verandering in het modebeeld van de man komt. Want altijd er maar als een grijze muis bij lopen is niets voor mij.

Groetjes van RokSterNL
Bijlagen
ROKSTERNL DE BOERDERIJ.3.JPG
ROKSTERNL BIJ DE BOERDERIJ.JPG
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: In rok naar Cuby + Blizzards geweest

Bericht door rokwens »

Inderdaad , zo moet het.
Gewoon maar gewoon ....en doen of het allemaal de normaalste zaak is.
Het zou nog beter zijn als er bij Cuby nog enkele rokdragers aanwezig waren
die elkaar zogezegd niet kennen. Dat effect heb je bij de Folk ook.
Er zijn er soms in kilt die ik niet ken en waar ik ook de hele avond geen
contact mee heb. Naar de anderen toe ben je dan niet alleen met deze keuze.
En dat maakt de zaak makkelijker.
Ik vraag me af of er hier nooit mannen zijn die naar festivals gaan.
Als ik er naartoe ga zie ik altijd meerdere mannen in rok.
Wanneer ik iemand daarvan aanspreek weten ze meestal niets af van het bestaan
van een forum als dit.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie