Ballerina voor mannen van Acne jeans

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Ballerina voor mannen van Acne jeans

Bericht door Ludwigcw »

Hallo iedereen,

Op de onlineshopping site van Acne Jeans is de mannen ballerina nu verkrijgbaar, maar spijtig genoeg voor een zeer hoge prijs van € 270 . :(

Zie link :
http://www.acnejeans.com/system/search/ ... asp?id=267

Onder throusers zie de ballerina's dan nog gecombineerd met een 5/8 broek.
Was de prijs iets schappelijker geweest dan had ik er zeker besteld, nu zal ik die link ook eens doorsturen naar sommige winkelketens, met de vraag of ze ook zo iets in hun gamma zullen opnemen. Veel reactie verwacht ik daar niet op maar uiteindelijk worden je mails toch gelezen. Dit is misschien een idee voor andere schoen liefhebbers alhier om hetzelfde te doen. Zo zou het misschien navolging kunnen krijgen bij andere(goedkopere) schoenmerken. :roll:

Ludwigcw
Andro Gyn
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2008 15:32

Re: Ballerina voor mannen van Acne jeans

Bericht door Andro Gyn »

Mooie site, wel duur materiaal! :( Hopelijk volgen er andere fabrikanten aan democratischer prijzen. Een ballerina als deze past gewoon overal bij; misschien iets te plat als ik denk aan de grotere mannenvoet.

Andro
Peter v

Re: Ballerina voor mannen van Acne jeans

Bericht door Peter v »

Hallo Ludwig, ja ze zijn te bang om het een ballerina te noemen :( Ballerina klinkt wat meer klasse dan men's slipper.
Ze zijn inderdaad precies waar wij ( sommigen van ons ) op zitten te wachten, ook nog helemaal van leer. MAAR de prijs, das gewoon te gek, EUROTJES!

Het begin is er. Maar het zijn wel Ballerinas en niet "slippers". Alhoewel ik kan me wel voorstellen dat ze hen slippers noemen, al vind ik dat het schoenen zijn, en dan wel Ballerina type. ... :roll:

Als er nou ruchtbaarheid aan gegeven wordt... En voor wie zijn ze EIGENLIJK bedoeld??????
Toch niet alleen voor mannen die rokken dragen en dan ook nog ietwat het """"""Vrouwelijke"""""""" mode volgen?

Mooie vondst :P :P :P :P :P :P :P :P
Peter v.
guido
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:24

Re: Ballerina voor mannen van Acne jeans

Bericht door guido »

Als de prijs niet zo hoog was, had ik deze ook zeker gekocht.
Maar: als dit model NIET afwijkt van het damesmodel, waarom kopen we dan niet een paar schoenen uit het damesrek?
Helaas heb ik ze in het zwart in maat 42 nog niet gevonden in de reguliere schoenenwinkel.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Ballerina voor mannen van Acne jeans

Bericht door Ludwigcw »

Ja wij kunnen het ook gewoon uit de damesafdeling halen. Iets wat ik al regelmatig gedaan heb. Ik heb zelf een 41-42 maat van voet. Maar uit ervaring weet ik dat bij een schoen met hak ik meestal in een 41 geraak terwijl bij platte schoenen waaronder ballerina's, ik meestal naar een grotere maat moet grijpen ( waarschijnlijk door de houding van de voet ), waardoor de keuze minder wordt. :cry:
Dus diegene die een nog grotere voet hebben zullen het dan ook heel moeilijk hebben om iets passend te vinden.
En de onwetende omgeving ( familie en vrienden )zal bij het zien van aanbod bij de mannen ook minder bezwaren kunnen inbrengen enz.

Daarom mijn voorstel uit het eerste bericht, om de vraag te richten samen met een link van Acne jeans ballerina erbij, aan de lokale schoenwinkels en -ketens om ze op de hoogte te brengen van het bestaan en intressen in zo'n type schoen.
Ik weet dat dit ook wel geen wonderen zal veroorzaken, maar het is een begin en beter dan niets te doen. :roll:
Zoals de schoenketen "sacha", is zowel in nederland als België actief en brengen soms, alhoewel de modellen nog altijd klassiek zijn, verrassende vernieuwende interpretatie van de saaie mannenschoenen, voor een redelijke prijs. Dat zijn volgens mij de type schoenwinkels die we zouden moeten kunnen wakkerschudden. 8-)

Zelf heb ik in september vorig jaar bij brantano, een bruine ballerina met brede riem over de wreef van kickers gekocht, maat 42. Mijn vrouw is er niet zot van, maar die ziet sowiezo geen enkel ballerina graag. Ik draag het onder een lange smalle jeans, en als je er mee door stad wandelt is er niemand die erop let. Toen hadden ze ook zwarte effen ballerina's zoals die van acne jeans maar dan bij de dames tot maat 42. Misschien dat ze er bij een of andere brantano nog hebben.

Voor de mensen uit vlaanderen is onderstaande schoenwinkel eens de moeite om te bezoeken.

http://www.vanluechene.be/noframes/nederlands.php

Op hun site staat maar een klein deeltje van hun aanbod van damesschoenen in grote maten ( tot maat 45 ).
Ze hebben daar ook de gewone merken en maten maar vooral het aanbod is ernorm groot, en de winkel loop heel diep door naar achter, je vindt daar letterlijk alles. :? :o :D :D
En als je als man voor damesschoenen komt word je ook heel normaal bediend.
Laatst eens voor een paar dameslaarzen geweest, en de verkoopster bleef maar met laarzen aandraven, en alhoewel ik aangegeven had een platte stoer model te wensen, kwam ze zelfs met enkel hooggehakte modellen af. Mijn vrouw dan direct " da' s nu toch te vrouwelijk " waarop ik " tututut, je kan dat maar zien als je ze aan hebt, dus eerst passen", alhoewel ik ze ook wel te vrouwelijk vond, daar ik laarzen zocht om zichtbaar boven mijn broek te dragen, maar ik ging de pas kans toch niet afslaan. 8-)
Uiteindelijk heb ik dan die bruine Brako laarzen gekocht, maar die hadden ze maar tot maat 42, juiste van pas voor mij.

Groeten Ludwigcw
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Ballerina voor mannen van Acne jeans

Bericht door Ludwigcw »

Hier een link dat ik verkregen heb via een andere forum van een schoenwinkel en onlineshop in grote maten.
Zwarte dames ballerina's tot maat 44 en uiterlijk bijna geen verschil met die van Acne jeans en voor een prijs van €99.

http://www.sagone-chaussures.com/site/b ... 625&page=1

Als je goed de twee modellen vergelijkt zie je wel, dat het mannenmodel iets breder is dan het damesmodel wat logisch is daar een mannenvoet ( buiten een paar uitzonderingen na ) meestal zwaarder geschapen is.

Groeten Ludwigcw
Peter v

Re: Ballerina voor mannen van Acne jeans

Bericht door Peter v »

Ja Ludwig, dat zijn mooie schoenen van Gabor. Een heel bekend merk hier in Nederland.
Toch is 99 euro :roll: nog een heleboel geld. Natuurlijk niet voor mensen met een directeur salaris,... :?
Wel beter dan de andere schoenen "voor mannen"
Afhankelijk van je bouw kun je over het algemeen goed terecht bij dames schoenen. De betere merken hebben ook voor dames met iets bredere / grotere voeten ( ja ook dames hebben niet allemaal dezelfde confectie maat voeten :roll: ;) ) extra breedte maten. In de classe van 100 euro zeker.

Ik vind die van Gabor prachtig. Alleen voor mij op dit moment te duur. :(

Peter v.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Ballerina voor mannen van Acne jeans

Bericht door john »

Wanneer je op zoek bent naar goedkopere ballerina's en je hebt maximaal maat 42 dan kun je voor een paar tientjes ook goed terecht bij Bristol. Ze zijn er dit seizoen in verschillende primaire kleuren.

John
Peter v

Re: Ballerina voor mannen van Acne jeans

Bericht door Peter v »

Ja dat klopt, Bristol en scapino hebben vaak wel leuke schoenen voor weinig. En hopen dat ze passen.
Overigens kun je in vele schoenen ketens wel terecht, maar vaak zijn er van leuke schoenen dan maar tot en met maat 41.

De schoenen van boven hebben een wat betere pas vorm en zijn van goede kwaliteit. van de goedkopere is het maar afwachten. Peter v.
guido
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:24

Re: Ballerina voor mannen van Acne jeans

Bericht door guido »

Gisteren ontving ik een mail van Acne waarin deze schitterende schoenen waren afgeprijsd van 270 naar 162 euro!
Klinkt al heel wat beter!
Plaats reactie