In rok en laarzen daaronder bij crematie moeder geweest

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok en laarzen daaronder bij crematie moeder geweest

Bericht door RokSterNL »

Vrijdag (Goede Vrijdag) 21 maart is mijn overleden moeder gecremeerd geworden. Ik ben net als bij de crematie van mijn vader in een rok met laarzen daaronder gegaan. Alleen nu in een andere outfit. (Zie bijgevoegde foto)

De rok lijkt op een leren rok, maar is imitatie. Heb deze voor ? 20,00 via Marktplaats.nl tweedehands gekocht. Ik heb weer de nodige complimenten gekregen na afloop van de plechtigheid toen ik in de ontvangkamer kwam. Vooral de vrouwelijke aanwezigen waren helemaal weg van de rok die ik aan had dat zei de activiteitenbegeleidster van de afdeling waar mijn moeder verbleef ook.

Van oorsprong ben ik nog niet zo'n durfal als het gaat om laarzen onder een rok. Voor de zekerheid draag ik meestal altijd herenschoenen onder mijn rokken. Daar krijg je merendeels veel minder snel commentaar op dan wanneer je als man laarzen onder een rok draagt. Wie heeft diezelfde ervaring als je met laarzen onder een rok loopt of schoenen ?

Toch is het opmerkelijk dat ik nu in al die jaren dat ik in een rok buiten loop, al heel vaak van vrouwen het advies heb gekregen, om er laarzen onder aan te doen. Terwijl mijn ervaring is, die ik al enkele keren heb opgedaan, dat je sneller door mannen/kerels voor homo/travestiet uitgescholden, of uitgelachen wordt. Nu zei een buurvrouw van mij die ook met dat advies kwam van laarzen, nou je draagt toch al een rok dan kunnen die laarzen er ook nog wel bij. Zij is overigens heel ruimdenkend. Met andere woorden bedoeld zij hiermee te zeggen dat je ook kritiek kunt verwachten als je in een rok met herenschoenen daaronder aan op straat loopt. Zij vindt laarzen vlotter staan onder een rok dan herenschoenen die zij toch typeert als oubollig. Onder een broek kunnen die schoenen weer wel. Bovendien vindt zij het ook mooier afkleden. Ja in wezen vind ik laarzen ook veel leuker en mooier staan onder een rok. Maar ik speel eigenlijk op safe om dat gezeik niet te hebben.

Wie vindt dat zij gelijk heeft, en wat moet ik dan als ik uitgescholden wordt voor homo/travestiet of uitgelachen wordt ?

Want dat vind ik nu juist niet leuk. Dan zeggen de mensen vaak, gewoon doorlopen, maar dat is nu juist bij mij een probleem. Dat kan ik niet.

Wat zou ik kunnen zeggen in zulk soort situaties en dat er toch geen agressie van komt ? Wie weet er goede antwoorden ? Help mij alsjeblieft eens aan goede antwoorden.

Groetjes van RokSterNL
Bijlagen
DSC00010.JPG
Plaats reactie