Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Peter v

Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door Peter v »

Hallo, Pas vorm laarzen voor de mannen voet. Dat is een probleem waarvan ik weet die niet makkelijk is te beantwoorden.
Wie hebben mooie passende laarzen gevonden? Welke soort zijn dat? Conventioneel "paard rij"model, of met hoge hakken?
Ik heb ooit een soort pard rij laarzen tweedehands ex politie gehad, en die droegen fantastish. Zou dat een mogelijkheid zijn om laarzen voor de mannen voet te vinden?

Ik heb geen enkel probleem met dames schoiesel, en vind vele (lang niet alle) dames schoenen gewoon te mooi om niet zelf te dragen, maar helaas is mijn spaar varkentje leeg anders had ik beslist een kast vol, van de duurdere 50 euro plus, want die hebben dikwijls meer mogelijkheden voor de ietwat bredere voet. Als je eenmaal voor open zet en ziet wat een mooie schoenen die er zijn, niet meer van die groffe grote lompe functioneel schoenen, maar leuke, sierlijke schoenen, dan zie je pas hoe saai de mannen schoenen zijn. Maar natuurlijk verschil moet er blijven en er zijn beslist ook leuke heren schoenen. Maar omstanders zullen er beslist anders over denken, een rok kan, maar als je vervolgens echt dames schoeisel daar bij aan doet, dan denk ik dat dat travestiet oproept, en al is daar niets mis mee, dat is niet echt een reactie die ik wil oproepen. Heb dat zelf nog niet gedaan. Ik heb wel veel dames laarzen bekeken, en vind de voet breedte nogal krap, een nauw leest. Dat zal ongetwijfeld een probleem zijn bij de meesta dames schoeisel.

Ik vind gewoon dat als je een rok aan hebt, zonder pantys, dat alleen heren sandalen of sport schoenen erg beperkt is, en met pantys aan, idem dito. Het is nog steeds moeilijk voor mij om de link met het gehele uiterlijk wat bij vrouwen in een rok is los te koppelen als een man in een rok is, er is nog niet een beeld daar van waar ik naar kan relativiteren.

Ook zijn de schoen / laars neuzen veelal erg spits, wat de tenen bijeen neigt te drukken. Vrouwen hebben blijkbaar slanker voeten dan mannen, en nemen ook denk ik vervormde tenen door gewoon verkeerd gemaakt schoeisel op de koop toe.

Wie goed advies heeft, hoor ik dat graag.

Overigens, de laars siezoen is alweer begonnen in de winkels, en schrik niet van 100 en meer EUROTJES, ja, even zien, in guldens, twee en nog wat keer.... flink wat geld, dus mag je als je dat bereid bent uit te geven goed passend laarzen voor terug krijgen. Wat ik ook zie is vanzelf, het zijn tenslotte dames laarzen, vaak toevoegingen van riempjesen andere typische vrouwelijke versiering die ik als ik een laars aan zou willen niet echt leuk zou vinden. Tja wat moet je? Omdat het rok, panty en schoen, pumps, laarzen en wat meer, een overwegend dames aangelegenheid is, waar wij uit plukken, is er vanzelf niet zo veel keus aan geschikte attributen.

Waar ik moeite mee heb, is of je een man of vrouw bent, je kleding moet toch bijelkaar passen. Vrouwen zijn met niets anders bezig en hebben daar dus aardig gevoel voor. Wij mannen lopen dikwijls ver achter, en dat is waar het moeilijk wordt voor mannen die van het moois van de andere sexe willen proeven, met de vraag, wil je het puur stoer mannelijk houden, of zonder een travestie te doen, wat meer fijne vrouwelijkheid in verwerken? Voor mij is vooral de schoeisel een vraag stuk.

Een man in rok met pantys, welke schoenen gaan daar goed bij? Blote benen met zwarte leger kisten is wel stoer, maar als je wat verfijnder wilt, vind je iets in de dames schoen afdeling, zonder al te fout te kleden?

Vr. Gr.
Peter v
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door RokSterNL »

Hallo Peter,

Ik heb een prima adresje, ja alleen daarvoor moet je wel weer even reizen. Je kunt er natuurlijk dan een dagje Amsterdam van maken. Lekker shoppen of iets anders gezelligs gaan doen, en in een rok is daar ook al helemaal geen probleem. Amsterdam is voor de rokdragende man die nog nooit in rok op straat is geweest de place to be, maar ook voor de geroutineerde rokdragende man.

Maar nu dan even iets anders.
Dat zaakje koop ik altijd mijn laarzen. Je wordt er in een ongedwongen sfeer geholpen, en je hoeft niet te schrikken voor rare blikken van mensen. Zelfs travestieten komen daar naar toe om hun schoenen/laarzen te kopen. Alhoewel wij natuurlijk niet in het hokje travestie horen is het wel een prima adres. Bovendien word je er goed geadviseerd.

De schoenenwinkel heet Stravers Luxe Schoenen en is gevestigd aan de Overtoom. Sinds kort zijn ze wel een pakweg 20 meter verhuisd, maar nog wel op de Overtoom.

Dit is hun website: http://www.stravers-shoes.com/

Ik zou zeggen kijk eens rustig op hun site, en wie weet ga je weleens een dagje shoppen in Amsterdam.

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door Peter v »

Bedankt voor de tip, Die Stravers is zeker een interessante winkel, :) maar voor 100 tot 200 en meer euro voor schoenen en laarzen, :shock: kan ik ook hier in Leeuwarden terecht. :) Er zijn meerdere goede schoenen winkels. Of ze laarzen hebben waar mijn voeten op verantwoorde wijze in passen, weet ik niet.
Ik ga in iedergeval niet dames laarzen pasen, terwijl ik weet dat de prijs mij wat te hoog is. :roll:

Als geld geen rol speelt, maar dat is ook het probleem, als je eenmaal iets gevonden hebt dat goed zou passen, is dan de vraag of je het kunt veroorloven. Voor diegene met een kleine beurs is dat dan wel moeilijk. Ik heb een kleine beurs op het ogenblik. :cry:

Peter v.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door RokSterNL »

Ja, dat is wel een gegeven, goedkoop is het niet. Ik spaar er ook voor. Zodoende heb ik tegen de tijd dat de wintercollectie binnen is het geld bij elkaar.

Maar ja, niet iedereen zit er zo goed bij natuurlijk, als je nog meer vaste uitgaven hebt, ja je kan je geld ook maar 1x uitgeven. En je vaste lasten zijn toch belangrijker, dan een paar dure laarzen. Je weet in ieder geval dat ze te koop zijn en waar.

Trouwens als ik zo brutaal mag zijn, welke maat heb jij dan van schoen ?

Ik ben als ik in die dameslaarzen moet, wel gebonden aan die winkel. Als ik een panty draag pas ik wel in een maat 44. Maar kleiner moet ik echt niet gaan.

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door Peter v »

Ik heb maat 42, een maat die bij dames schoenen vaak niet te vinden is, behalve wanneer het de duurdere schoenen betreft. Als ik het over gewoon dames schoenen heb, dan heeft b.v. V & D vaak de mooiste schoenen, en die gaan bijna altijd maar tot maat 41. zoals vaak bij andere winkels waar de schoenen meerendeels om of onder de 60 euro's zijn. Mijn voet lijkt net iets breder dan waar de meeste dames schoenen voor gemaakt zijn. Waarschijnlijk hebben de duurdere segment wel een betere pas vorm. maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Zoals je hier leest vind ik diverse dames schoenen gewoon aantrekkelijk, en zou er zelf in willen lopen, en dan niet per se hoge hakken (geen hoge hakken fetisch) al is het natuurlijk de vraag hoe dat zou uitzien. :? :oops: :lol:

Voor praktische redenen is het voor een man die niet bepaald vrouwelijk in een rok wil zijn, een eenvoudig rij laars model dames laars waarschijnlijk erg geschikt. Zijn er niet zulke laarzen voor mannen te koop?

Peter v
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door RokSterNL »

Ja, daar heb je het probleem al. Doorgaans gaan de damesmaten maar tot maximaal maat 41. Vandaar dus dat ik al aangewezen ben op Stravers. Het geluk is dat ze daar ook nog eens hele leuke modellen verkopen, die je ook in de gangbare damesmaten kunt kopen. Maar hebben ze in Leeuwarden dan een schoenenwinkel waar jij toch een laars/schoen in maat 42 kunt kopen ? Je hebt zelf ook al die ervaring dat het meestal maar tot maat 41 gaat. Bovendien vind ik dat de huidige mannenschoenen echt eens op de schop mogen. Meer keuze en meer oog voor vormgeving, die je bij de dames wel vindt.

Ik las daarnet nog ergens een artikel op Internet. Mannen zijn geen trendvolgers en zeker ook geen trendsetters. Nou voor het merendeel hebben ze daar wel gelijk in. Maar vergeet niet dat er toch ook mannen, zoals o.a. wij, die wel een ander segment kleding willen.

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door Peter v »

Hallo Rok Ster, ik heb nog niet zo gericht naar de maten gevraagd, kan ik nog wel doen. Ik denk dat je bij de betere schoenen winkels met de wat duurdere schoenen - laarzen wel meer keus hebt. Ook merken waar er ook breedte maten in zijn... blijkbaar hebben niet alle vrouwen nauwe voeten... Dat weet iedereen natuurlijk, behalve de producenten van confectie schoenen. De pediatricians ( voeten doctors) weten daar alles van.

Als je goed kijkt, is er opzich wel aardig wat mode voor mannen, maar bij lang niet zo veel als voor vrouwen. Lang niet. Ik vind ook zelf bar weinig heren schoenen mooi. Dat zal wel aan mij liggen. Dames henbben natuurlijk ook nog een dimensie er bij, met lage of hoge hakken, en wat de schoenen betreft, zijn vele schoenen alleen geschikt om gezien te worden, maar echt niet om in te lopen. Neem alleen al de onnodig zeer dunne zolen. dat loopt natuurlijk zeer ongezond. de zolen konden echt wel 8 ipv 4 mm dik zijn. De mannen schoen heeft bijna altijd een dikke zool die breder is dan de schoen, wat een enigzins lompe uiterlijk geeft, maar wat wel functioneel is. Dames schoenen daarentegen moeten voor de slank heid effect zo smal mogelijk zijn, althans dat maken de fabrikanten iedereen wijs. Het effect is wel mooi, maar voor de voeten ( en de rug) van de drager is het funest.

Mannen kunnen best wel mode bewust zijn, maar kost speelt hier ook een rol. Zo heb ik een tijd terug twee werkelijk prachtige heren bloezen gevonden in en heren mode zaak, met een fijne bloem motief. Meer als 100 euro! per stuk.

Geen wonder dat je die bloezen weinig ziet. Natuurlijk houdt men een kunstmatige verschil tussen de heren mode en de dames mode. Maar dat mocht wat mij betreft direct worden aangepast, en wel door van de dames mode te leren en dingen daarvan beschikbaar te stellen voor mannen net als voor vrouwen costumes gekomen zijn van de heren mode.
Tja wat de heren schoenen betreft, pumps zou wel interessant zijn :P :P :P :oops: :P
Het is belangrijk functioneel voet waar te hebben, maar waat de vrouwen speelse bijna niet functioneel schoenen hebben om uit te kiezen, is het voor de man toch zeer beperkt.

Peter v
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door RokSterNL »

Hallo Peter v,

Pumps vind ik nu juist niet voor mannen. Het mag best allemaal wel wat eleganter, maar we moeten ook niet te ver doorschieten naar het supervrouwelijke. Dan komen we al heel snel weer in het hokje van de travestie terecht. Er zijn mensen in onze samenleving die absoluut geen verschil kunnen maken tussen 'Een man in een rok' en 'een travestiet'. Het verschil tussen 'Een man in een rok' en 'een travestiet' valt nog wel uit te leggen aan de gewone man/vrouw op de straat. Het verschil tussen 'Een man in een rok' en 'een homo' is doorgaans moeilijk. Je ziet namelijk niet of iemand 'hetero' is of 'homo'. Dat maakt ook niets uit. Het is voor dat soort mensen wel een bepaalde gedachte.

Ik ken een rokdrager, en ik ben met hem eens willen we de rok voor de man positief laten integreren in de huidige samenleving, dan moeten we het juist extra mannelijk houden. De mannenrok zal sowieso denk ik altijd een andere vormgeving blijven houden dan de damesrok. Een man is namelijk geen vrouw en andersom, en dat verklaart zich al in de lichaamsbouw. Helaas zijn we merendeels in de gewone winkels nog gebonden aan de damesmodellen. Alhoewel jeansrokken veelal afhankelijk van de neutrale vormgeving best door mannen gedragen kunnen worden. Ik zou best wel die wat elegantere kant uit willen, maar het moet eerst algemeen geaccepteerd zijn. Zeker als we voor Public-Relations doeleinden zoals in de pers en media verschijnen, moeten we het puur manelijk uitdragen. Dan mag het nog wel alternatief zijn (Gothic) bij wijze van voorbeeld. Eleganter bedoel ik van diverse stoffen en kleuren en de vormgeving. Maar ja, je weet nooit als een rok voor de man eenmaal in is, kan het net zo goed zijn dat hij op een gegeven moment verder evolueert tot een wat unisexachtig model. Dat is mijn mening althans.

Groetjes van RokSterNL
andre
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 aug 2007 18:56
Locatie: Groningen-stad

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door andre »

Als jullie mooie laarzen zoeken voor grote maten kijk dan eens op http://www.roheko.nl en dan onder kop gothic,
daar staan leuke laarzen voor mannen voeten maat 42 tot 45

andre
Peter v

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door Peter v »

??? :shock: Hoog water laarzen :lol: :lol:
Wel erg extreem, wat ik gevonden heb.
Ik denk nog niet meteen goed voor de man in rok imago, maar ieder zijn keus.

Peter v
Plaats reactie