Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Peter v

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door Peter v »

Gemiste kans.
Gevonden op google afbeeldingen "mannen rok"
http://www.20eeuwennederland.nl/dbres/?a=1070

Hadden zij maar toen doorgezet, was de rok en mooie schoenen / hakken de gewoonste kleding stuk voor de man. Hoge hakken hadden ze toen wel! Al waren het toen ondingen....

Peter v.
Peter v

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door Peter v »

Ik ben de laatste dagen aan het zoeken geweest naar eenvoudige hoge laarzen, en dan wel met een beetje fatsoenlijk zool eronder. Je komt dan in hoge dames laarzen, en heb gezien dat vele daar van toch in ieder geval tot maat 42 gaan. Voor prijzen van 90 tot 200 euro! mag je dan ook wel wat voor terug krijgen. Voor de mannen die mannen voeten hebben, 43 en groter toch een probleem. voor mij met maat 42 kan het nog net. Mits de breedte ook goed is, ik heb namelijk een "brede"voet, niet veel, maar toch, daar komt een iets hogere wreef bij. Als het zo ver is dat ik al voor de dames laars ga, laat ik het weten hoe het gaat met passen.

Al heb ik meer gevoelens over de dames kleding die richting travestie gaan, breng ik die niet in de praktijk. Ik vind diverse pumps en sandalen gewoon erg mooi, zou ze echt aan willen, maar zeker niet op straat! Zou kunnen, maar dan krijg ik vast heel andere reacties dan nu het geval met alleen een rok en heren sandalen. Dus vind ik de dames laarzen ( eenvoudige clean modellen) opzich wel geschikt om aan te hebben onder een rok, stijlvol, praktisch, maar het blijven op dit moment toch weer dames laarzen, en omdat ik niet met travestie bezig ben, heb ik er even moeite mee om ze te gaan kopen en vervolgens onder mijn rok aan te hebben. Stom he'. Wel en rok dragen, en de kriebels hebben om een dames laars aan te hebben. Niet omdat het een dames laars is, maar omdat die laarzen vrijwel alleen in het mode beeld zijn voor vrouwen.

Het is natuurlijk voor iedere rok drager die iets meer wil dan een kilt en blote benen met heren schoenen, ( pantys, dames laarzen (omdat er zo weinig aanbod in heren laarzen is )) de vraag of dit gewoon een man is met passend kleding voor bij een rok, of een knipoog richting travestie. ( er is niets mis met travestie op zich, al is dat ook een hokje waar mensen in worden gezet.) Door minder in hokjes te denken, krijgt ieder een plaats waar hij moet zijn, zijn eigen plaats. Maar wees niet bang, het is geen travestie, dat begrip bij het gros van de bevolking moet op de helling. Het hokje waar mannen in zitten moet drastisch worden herzien, verbreed, vernieuwd, nog sterker, het hokje moet verdwijnen. Dan kun je net als met de rok het geval was, ook gewoon pantys en een meer uitgebreide selectie schoeisel dragen zonder dat je het gevoel hebt net te ver te zijn gegaan.

Creativiteit met kleding onder de gordel wordt de man maar minimaal gegund, dat moeten wij veranderen, zodat wij ons niet hoeven te beperken tot wat in het hokje past. En daarbij een meer volledig mens zijn. Onszelf kunnen zijn.


Overigens de laarzen van Wiha zijn ook wel stoer!

Peter v.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door masker »

Dames schoenen en laarzen zijn meestal gemaakt voor een smalle voet, zeker de merken uit italie, spanje en frankrijk. Dames schoenen uit duitsland hebben over het algemeen een wat breder voetbed en worden ook wel eens in wat grotere maten geleverd.

Het lopen op te smalle schoenen geeft vaak voetproblemen en is zeker voor veel lopen niet echt geschikt (voor dames ook niet). Het lopen op schoenen met hoge hakken is een grote belasting voor je enkels en geeft een verkorting van de achillespees wat na langere tijd erg lastig kan zijn omdat je geen lage schoenen meer aan kan (dit is een van de redenen waarom oudere vrouwen vaker vallen dan oudere mannen). Een advies voor zowel de heren als de dames wissel regelmatig af tussen hoge en lage hakken.
Het zou wat mij betreft een goed idee zijn als er meer/leukere mannenlaarzen/schoenen op de markt komen. ik heb zelf namelijk altijd problemen met mijn steunzolen in die smalle damesschoenen en draag vaak herenschoenen omdat ze wat breder zijn. zo kunnen er met een uitbreiding op gebied van herenschoenen meteen andere groepen van meeprofiteren, een echte win-win situatie :)
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door Viqueen »

Ik heb ook maat 43,maar heb toch de gok gewaagd om bij Omoda een paar spm laarzen te kopen.Maat 42,gelukkig heb ik een wat smalle voet en zowaar ze passen me toch.

Ziet er misschien wat ' vrouwelijker 'uit door de vormgeving,maar dat boeit me niet.Ik vind ze erg mooi,en ga ze ook gewoon aan doen,ze komen net onder de knie.

Voor de rest zijn er veel winkels met grotere maten,dus er is wel keuze...alleen wel op de ' dames afdeling ' vreemd genoeg,er wordt niets voor mannen gemaakt.Maar dat geeft me niks,wat de samenleving ' vrouwelijke kleding ' noemt vind ik sowieso mooier,en het staat me ook prima.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door ecokilt »

Heb eens in een winkel gevraagd naar hogere laarzen, maar dan voor mannen. Werd direct vies bekeken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door Jos »

ik ben heel blij, dat ik nu hoofdzakelijk damesschoenen draag, omdat deze voor mij een veel betere pasvorm hebben.
Jarenlang op vakantie in Italie of Spanje mijn schoenen daar gekocht, omdat deze een smallere leest hebben.
Daarnaast heb ik het geluk maatje 40 te hebben en dus volop keus bij de dames :) en vrijwel geen bij de heren ;)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door masker »

Het ziet er naar uit dat er toch een soort kruisbestuiving plaats heeft. dames met bredere voeten kopen nu vaak herenschoenen vanwege het bredere voetbed. en ik lees nu dat er ook een aantal heren zijn die graag damesschoenen kopen omdat ze smalle voeten hebben. De volgende stap is wat mij betreft alle schoenen ongeacht kinder-, mannen- of vrouwen schoen op maat gesorteerd in de winkel.
*ziet al bij maat 38 de veel kleurige kinderschoen, naast de pump en de broque*
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door john »

Toevallig heb ik net op het duitse forum ook een artikel over laarzen en schoenen voor mannen en vrouwen zitten lezen.
Ja ik heb gelukkig een kleine voet (41/42) en kan dus nog wel eens terecht bij de grote schoenverkopers, al is daar de spoeling in 41 en 42 best dun.
Overigens betekent dat niet dat ik alle (dames)laarzen mooi vind. Er zitten modellen tussen die ik echt niet wil hebben.
Maar soms vind ik ook het model van de hak of de hoogte ervan niet mooi genoeg.

Echter mannenlaarzen ?? Ja, af en toe een plompe enkellaars.

Nee, dan liever zo'n ouderwetse legerlaars. Dat zijn voor mij pas laarzen.
Geen lompe hak, Een hoge rechte schacht. (En bij de (spijker)broek lekker "over" de broekspijp)

John
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door willi »

Schoeisel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een blote-voeten-loper ben; dus schoenen zijn voor mij een noodzakelijk kwaad. Maar als het dan toch moet, dan alsjeblieft niet van die lelijke platbodems of lompe kleilaarzen, die in een zéér grijs verleden, voor mannen te water zijn gelaten.

Alleen damesschoenen en –laarzen zijn hun (hoge) prijs waard. Daar zit tenminste vorm in en fantasie. Sierlijke lijnen gecombineerd met gedurfde accessoires en . . . niet zo loodzwaar!
Ik heb zegge en schrijve 2 paar herenschoenen. Sportschoenen. De rest bestaat uit damesschoenen met riempjes, en natuurlijk heel veel laarzen, met en zonder hak.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Pas vorm Dames laarzen voor de mannen voet.

Bericht door Jos »

zeker willi, ook voor mij geen loodzware kistjes of iets dergelijks. Ik ga voor de soepele sneakers, ook op de herenafdeling te koop, maar niet zo soepel en ook nog duurder.

en ook ik ben fervent blote-voeten-loper; een van de redenen, dat ik ook niet graag panty's draag.
een fervent rokdrager
Plaats reactie