Op verjaardagsvisite geweest in rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Op verjaardagsvisite geweest in rok

Bericht door RokSterNL »

Ik ben gisteren bij vrienden van de fanclub van Cuby + Blizzards op verjaardagsvisite geweest in rok. Ik zou eerst daar met de fiets naar toe zijn gegaan, maar vond het weer onbetrouwbaar. Dus maar met de bus gegaan. Toen ik bij de bushalte stond te wachten passeerde er een moeder op een fiets met een bak ervoor. Daar in zat een klein meisje. Deze zei in het voorbij gaan, 'een man in een rokje'. Ik moest er wel om lachen, omdat dit er zo onbevangen uit kwam.

Nadat ik uit de bus was gestapt en een stukje gelopen had, werd er uit een auto geroepen, 'lekker rokje'.

Op die verjaardagsvisite kwamen allemaal mensen die uit die tijd van de Flower Power en het Hippietijdperk waren. Gewoon lekker relaxed in mijn rok. Zelfs nog diverse complimenten gekregen, dat mijn figuur mooi paste bij de rok en het mij daarom ook goed staat. En ze zeiden je benen zijn zo lekker glad. Overigens heb ik niet verteld dat ik ze scheer.
Ik maakte ook nog een een rake opmerking als grap bedoeld, waar iedereen wel heel hartelijk om moest lachen. De vrouw waar ik dus voor haar verjaardag was, zei voor de grap, dat de mannen straks de afwas moesten doen als alles klaar was. Ik antwoordde toen, daarom heb ik een rok aan gedaan.

Voor de rest waren het allemaal vreemde mensen voor mij die ik nog nooit eerder ontmoet had. Ik voelde wel de acceptatie. 1 man herkende mij wel van een concert. Toen het zo over de Rok voor de man ter sprake kwam, antwoordde hij dat het in die tijd toch veel makkelijker was, en er veel minder kritiek geleverd werd hoe je er bij liep. Meer respect dus voor elkaar. Ik vertelde dat ik al diverse keren een interview had gegeven. Hij kende het artikel uit het AD Haagsche Courant niet, maar zijn vrouw had het wel gelezen. Zij zei tegen mij, wat mij betreft mogen mannen van mij best allemaal rokken gaan dragen, wat maakt dat nu uit of een man in een broek of rok loopt. Een zus van de jarige vrouw zei tegen mij, en het is zo lekker koel met warm weer vooral als er een briesje wind staat. Ik zei precies dat is ook één van de voordelen.

's avonds omstreeks 23.48 uur had ik weer de bus terug naar huis. In de bus zat aan de andere kant van het looppad een jonge vrouw ook in een jeansrok met iemand te bellen. Ik dacht wat een zaligheid, zei draagt een rok omdat dat van oorsprong bij vrouwen gewoon is, maar ik draag het nu ook lekker. En wat is nu het verschil of een man of een vrouw dat draagt, geen verschil.

Ik hoorde haar ook nog tegen degene waar ze mee zat te praten, vertellen dat het wat de temperatuur nu lekker was, en ze een rokje aanhad. Ik dacht ja, en ik heb ook lekker een rokje aan.

Uiteindelijk was ik om 23.20 uur thuis.

Groetjes van RokSterNL
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Op verjaardagsvisite geweest in rok

Bericht door Wiha »

Dus eigenlijk gewoon een 'non-event'. Wel mooi dat je gewoon vrij in rok kan rondlopen. Ga zo door, op deze wijze promoot je de man in rok mooi.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Op verjaardagsvisite geweest in rok

Bericht door RokSterNL »

Ik ga nu alleen nog maar naar mensen toe als ik weet dat ik welkom ben in een rok. Niet dat ik verplicht wordt/ben omwille van de ander in een broek te komen. Wel als ik zelf zou besluiten om in een broek te gaan. Maar ik laat mij niet meer door een ander bepalen wat ik moet doen, mits het natuurlijk fatsoenlijk door mij gedragen wordt.

En zo bouwen we verder aan de promotie van de man in een rok.

Groetjes van RokSterNL
Plaats reactie