In rok naar John Mayall and the Bluesbreakers geweest

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok naar John Mayall and the Bluesbreakers geweest

Bericht door RokSterNL »

Op zaterdagavond 5 juli ben ik in rok naar een concert van John Mayall and the Bluesbreakers geweest.

Tijdens het voorprogramma stond ik even buiten de zaal. Ik stond naast een vrouw en een man. Toen begon de vrouw uit haar zelf tegen mij te praten. Het verhaal kwam ook bij mijn rok. Ze vond het een leuk rokje, en vertelde mij dat zij zoiets best zou kunnen dragen. Haar man zei, tegen haar, jij hebt toch ook zoiets. Ja antwoordde ze dat is zo. Ze zei er lopen wel mensen te kijken. Ik zei dat ik daar al niet eens meer op let. Maar dat toch de mensen vanuit de 60 tigger en 70 tigger jaren meer zoiets hebben van 'leven en laten leven'. Dat klopt ook wel antwoordde ze beiden. Ik zei dat ik de tijd van de Flower Power niet echt vanaf het begin heb meegemaakt, maar dat mannen toen ook vrij gekleed gingen. Van die Afgaanse jassen, laarzen met blokhakken. Ik zei als je dat nu zou dragen kijk je of je niet goed bent. De man zei ja ik heb ook nog van die laarzen gehad met zo'n klein blokhakje, maar nu zouden ze denken dat je niet meer spoort. De vrouw vond het wel apart dat ik als man een rok draag, maar wel apart in de positieve zin. Ik zei ook dat ik nog een kilt heb. Ja maar een kilt is toch al algemener t.o.v. een rok. Ik zei, dat ik er wel een kilt bij wil hebben, maar dat dat niet het uitgangspunt is. Ik wil ook een volwaardige rok, en de kies ik dan ook uit op dit moment op een neutrale uitstraling. Ze vroeg ook of er nog meer mannen zijn die rokken dragen ? Ik vertelde haar dat er wereldwijd ontzettend veel mannen zich mee bezig houden om dit er doorheen te krijgen. Alleen dat toch een hele grote groep mannen tegen obstakels aan lopen, en het daarom niet in het openbaar doen, omdat ze bijv. getrouwd zijn. Toen vroeg ze of ik ook zo naar mijn werk ging. Op dit moment heb ik geen werk, zei ik tegen haar, maar ik deed wel tot voor het overlijden van mijn vader vrijwilligerswerk in het verpleeghuis. Daar zat mijn moeder toen nog. Ik zei dat ik beide ouders in korte tijd verloren was.

Ik vertelde ook tegen haar dat mijn beide ouders zeer ruimdenkend stonden tegenover mijn rokdragen. Dat mijn vader zelfs met mij mee ging naar concerten en naar de winkels als er boodschappen gedaan moesten worden.

Ik haalde ook de opmerking van de man aan van mijn vakantie, dat deze mij in wezen maar zonderling vond, omdat ik toch de enigste man was in het gezelschap die een rok droeg. Ik maakte haar wel duidelijk dat ik toen gezegd had dat ik mijj helemaal niet zonderling vindt. Ik vind iemand pas een zonderling als hij zich helemaal af sluit van de buitenwereld en met niemand kontakt wil hebben. Dat beaamde zij. Ze zei, wat anderen er van vinden of zouden kunnen zeggen heb je niets mee te maken. Jij doet wat jij wilt. Ik heb het adres van ons forum doorgegeven en van mijn website. Ze zouden zeker gaan kijken. De vrouw vond het wel interessant. De man vroeg toen of ik ook een biertje wilde hebben, ik antwoordde hem dat ik geen bier lust. Iets anders dan ? vroeg hij. Ik heb toen een flesje sinas genomen. Ik bedankte hem en zei heel aardig. Zo zie je hoe je als man in een rok gewoon met de mensen in kontakt kunt komen zonder dat ze direkt een negatief oordeel over het dragen van een rok als man hebben. Dat er ook mensen bestaan die echt geïnteresseerd zijn. De vrouw zei toen nog wel, dat ik wel op moest letten bij het kopen van een rok dat ik geen rok koop waar echt die heuplijn in zit, want dat staat dan niet zo goed bij een man. Maar bij dit rokje wat je aan hebt is het recht toe recht aan en dat staat prima zei ze.

Inmiddels was het voorpprogramma afgelopen en kon de hoofdact ieder moment beginnen, en zijn toen de zaal in gegaan.

Weer een heel goed concert geweest en een leuke ervaring van het rokdragen rijker.

Zie hieronder de foto welke outfit ik aan had.

Groetjes van RokSterNL
Bijlagen
RokSterNL in Madeira.4.jpg
Plaats reactie