Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Corpas
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 mei 2022 20:26

Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Bericht door Corpas »

Afgelopen weekend was ik in Londen en het is voor dit forum leuk te melden dat ik die hele trip alleen maar een denimrokje heb gedragen en dat dit heel plezierig verliep. Het was het rokje waarover ik in dit forum al schreef toen ik het kocht in Montreal dit voorjaar.

Nu ging ik een lang weekend naar Londen en ik besloot met het mooie weer vast te houden aan mijn idee dat korte broeken ondingen zijn vergeleken met het comfort en de elegantie van een rokje. Door tijdsbeperkingen moest ik vliegen en mijn nieuwe stoere korte rokje met een paar shirtjes was alles wat ik bij mij had aan kleding.

Op Schiphol bij vertrek voelde ik mij nog het meest onzeker van deze hele trip, bedenk ik achteraf. Ik had het gevoel dat men bij het boarden wel een beetje keek naar mijn rokje maar er waren geen opmerkingen. Zoals misschien bekend draag ik geen ondergoed onder mijn rokje maar dat ging prima in de vliegtuigstoel.

In Londen voelde ik mij echt op mijn gemak in een rokje: het is een zeer multiculturele stad en iedereen leek het volkomen normaal te vinden dat je als man in een minirokje loopt. Geen enkele opmerking of vreemde blik. Het voelde heerlijk in het warme weer. Veel in de metro, daar zit je als regel tegenover elkaar maar ook dat ging heel goed. Ik dacht er al snel niet eens meer over na dat ik een rok droeg.

Dan iets bijzonders: vrienden die ik opzocht hadden een verrassing beloofd en die eigenlijk al verklapt door een T-shirt op te sturen van de World Naked Bike Ride (WNBR). Die was namelijk zaterdag 10 juni in Londen. Inderdaad stelden zij voor om deel te nemen, zij wisten wel dat ik naturist ben. Ik deed het T-shirt ochtends al aan en liep er gewoon mee door de stad, met mijn rokje. Zie foto, het was wel een echt minirokje, met leuke ritszakken:

Afbeelding

Het verzamelen op een van ongeveer negen opstappunten was heel gezellig. Er doen duizenden mensen mee aan die blote fietstocht. Bij de Tower Hill start waar wij waren zag ik maar liefst drie andere mannen in een rokje aankomen. Een van hen had zelfs een leuk T-shirt aan met een tekst daarover: "Yes It's a skirt I like to be different Get over it", zie foto. Een andere had een korte Schotse kilt. Met alle rokdragers heb ik wat ervaringen uitgewisseld en wij waren het erg eens: rokjes zijn gewoon te plezierig om alleen door vrouwen gedragen te worden!

Afbeelding

Afbeelding

Maar korte tijd later waren de rokjes en alle andere kledingstukken uit en hebben wij een paar uur helemaal naakt door Londen gefietst!

Na de fietstocht deed ik mijn rokje en mijn WNBR T-shirt weer aan maar schaamde mij nergens meer voor. Ik ben het verdere verblijf gewoon zo gebleven, ook in een keurig restaurant en het hotel.

Bij de terugvlucht ging ik ook in mijn WNBR T-shirt, rokje en heel blote teenslippers (Xeroshoes) met de metro naar het vliegveld. Was wel weer wat spannend natuurlijk. Dat vervolg doe ik in een aparte post hierna, anders wordt het te lang.
Bijlagen
DSC02492ax.jpg
DSC02509ax.jpg
DSC02519ax.jpg
Laatst gewijzigd door Corpas op 13 jun 2023 11:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Gebruikersavatar
Corpas
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 mei 2022 20:26

Re: Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Bericht door Corpas »

Nog het vervolg van het rokjesweekend...

Bij de terugvlucht droeg ik ook weer mijn minirokje en mijn T-shirt van de Naked Bike Ride en ook heel blote teenslippers (Xeroshoes). Zo ging ik met met de metro naar het vliegveld. Dat zag er zo uit, wel relevant voor het vervolg.

Afbeelding

Bij de security heb een tijd zo in de rij gestaan, zelfs vooraan toen de band stokte. Toen gebeurde er wel iets bijzonders. Een van de medewerkers, een wat oudere Indiaas-uitziende man keek nogal nadrukkelijk naar mij en toen ik door het poortje was gelopen vroeg hij of mij mocht onderzoeken.

Hij voelde aan mijn rokje, dat toen zonder riem een beetje los zat en voelde zelfs ook onder het rokje, van de bovenrand naar binnen. Blijkbaar om zo vast te stellen dat ik geen ondergoed aanhad. 'No underwear, Sir..." zei ik hem. Hij lachte even toen vroeg hij "May I sample your bare feet?". Ik moest mijn inderdaad nogal blote voeten op een randje zetten en met eens strookje papier veegde hij heel zacht over mijn voeten en tenen. Mijn teenringen waren nogal opvallend natuurlijk en werden ook gesampled... Alles was in orde toen het strookje werd getest en hij bedankte mij beleefd.

Het was echt ongelooflijk, pas later besefte ik dat die man nogal opgewonden geweest moest zijn door mijn inderdaad nogal blote verschijning en mijn minirokje. Die dingen gebeuren dus echt... Je maakt wat mee als je een rokje draagt als man! Was mijn rokje nu te kort?
Bijlagen
DSC02601ax.jpg
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Bericht door jaguar »

Wohow wat een verhaal zeg !
Bedankt voor de moeite om dit zo uitvoerig met ons te delen.
En ik neem aan dat het op de luchthaven wel wat spannend moet zijn geweest :lol: :lol:
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Re: Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Bericht door Magnifique1 »

Heerlijk verslag, dank je wel!
Ik vind het rokje niet te kort hoor. Is wel een stoer rokje met die ritsen.
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Bericht door Camille »

wel benen scheren
ellen
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Bericht door ellen »

Camille schreef: 11 jul 2023 16:51 wel benen scheren
Of ook niet. De essentie van het verhaal van Corpas is dat hij zorgeloos in rok (of zelfs naakt) kon rondlopen in Londen, en ik begrijp en deel ten volle zijn enthousiasme. Of zijn benen nu geschoren zijn of niet doet weinig terzake.

Als je er toch een debat over zou willen voeren is er in een ander deel van het forum vast wel een draadje over te vinden.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Bericht door Rik »

Camille schreef: 11 jul 2023 16:51 wel benen scheren
Dat is puur persoonlijke voorkeur toch :?
Wie zich net als ik wil profileren als MAN in rok (zie titel van dit forum) laat zijn haren graag staan want een man heeft harige benen en dat mag dan gezien worden, de baarddragers (zoals ik) doen ook hun baard niet af omdat ze een rok dragen. Een stevige stapschoen eronder of outdoor sandalen of mannelijke boots is perfect. Wie het graag vrouwelijker wil, eleganter, graag een panty draagt en damesschoenen scheert inderdaad misschien beter de benen om het plaatje compleet te maken.

Ik weet wel dat ik in de eerste versie overal zonder probleem overal aanvaard wordt en in 5 jaar openbaar rokdragen nog maar 2 keer een opmerking kreeg. In de vrouwelijhke versie ben ik vrijwel zeker dat de hele buurt de wenkbrouwen zal fronsen, zitten gniffelen, kwetsende opmerkingen maken... De talrijke migrantenjongeren zouden het niet kunnen laten om lastig te worden (liefst in groep, voelen ze zich sterker) en laat dan nu net in strijd zijn met mijn low-profile. ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Bericht door Camille »

Dus je bedoelt met geschoren benen
minirokje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2023 20:07

Re: Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Bericht door minirokje »

Het maakt volgens mij niet zoveel uit of je nu wel of niet je benen hebt geschoren, vandaag de dag zijn er zoveel mannen die hun benen scheren, dat is algemeen geaccepteerd.
Er zijn ook mannen die maar heel weinig tot zelfs geen haar hebben op de benen. Evenzo voor baard en haargroei.
Dus als je als man een rokje of jurkje wil dragen en je straalt mannelijkheid uit dan ben je gewoon een man die een rokje of een jurkje draagt.
Ook als je er niets onder draagt en je straalt zelfverzekerdheid uit dan zal niemand daar iets achter (of onder) zoeken :lol: en geeft het je een heerlijk vrij gevoel....
Hoeveel vrouwen gaan niet dagdagelijks zonder of nauwelijks iets eronder door het leven, lang, kort of superkort gerokt of gejurkt. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Corpas
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 mei 2022 20:26

Re: Een heerlijk rokjesweekend in Londen

Bericht door Corpas »

Leuk om in een aantal bijdragen hiervoor weer wat discussie te lezen over dat steeds terugkerende punt, of je als rokdragende man je benen zou moeten scheren.

De meesten vinden toch dat dat er niet mee te maken heeft, minirokje en Rik zeiden het heel mooi: dat is een keus, net als een baard laten staan.
En het gaat inderdaad om een rok dragen als man, niet zozeer als iemand die in alle opzichten een vrouw wil lijken.

Ik scheer mijn benen niet, ik doe niet aan wielrennen (dan schijnt het nodig te zijn) en mijn vrouw zegt steeds dat zij opgewonden wordt van harige benen (overigens niet van haar elders, een stukje hoger, daar hebben wij een laserbehandeling gehad...). Dus ik zou wel gek zijn om mijn benen te scheren. Een rokje zonder ondergoed vindt zij gelukkig ook erg opwindend.

By the way, vanochtend een hele ochtend gewinkeld in mijn rokje. Geen opmerkingen, wel een paar blikken van 'zie ik dat nu goed?'.
Voelde heerlijk, al was het niet zo warm, toch lekker vrij gevoel, ook op mijn miniteenslippers die heerlijk zitten. En zonder ondergoed.
Nog een foto, zelfde rokje als in Londen dus, met vier ruime zakken.
20230723_143102ax.jpg
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Plaats reactie