Op de fiets, rok/jurk is ondergoed nu meestal wel of niet zichtbaar?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Op de fiets, rok/jurk is ondergoed nu meestal wel of niet zichtbaar?

Bericht door jonathan7 »

Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Op de fiets, rok/jurk is ondergoed nu meestal wel of niet zichtbaar?

Bericht door MaricaV »

Meestal niet, maar ik zeg wel dat met een kort rokje, zeg op knielengte, het zaak is niet teveel tegen de wind in te fietsen. :lol:

De regel is dus, hoe korter hoe meer risico. Je zit op je zadel met de rok/jurk onder je kont. De zichtlijn van voren gezien lijkt groot, maar is in de praktijk te verwaarlozen. Kijk maar naar vrouwen die met een rokje aan op de fiets zitten. daar zie je toch ook niets?

Nu ik zelf vrouw ben, let ik er niet eens op, want echt kortere rokjes dan op knielengte heb ik niet eens. En dan zie je een onderbroek, wat dan nog? Kijk je dan vreemd op? Kijk je dan net zo vreemd als iemand in een zwembroek loopt?

Even generaliserend over mannen, en denken aan seks. ;) Een onderbroek zien van iemand die een rokje aan heeft en op de fiets zit. Geeft dat bepaalde gevoelens?
En als ik een bikini aantrek en ga fietsen? Zie je, niets spannend aan. Zolang ik niet in mijn blote niksie op de fiets zit, is er niets aan de hand.

Ga lekker fietsen in een rokje en maak je niet druk om die dingen, ik doe het ook niet.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Op de fiets, rok/jurk is ondergoed nu meestal wel of niet zichtbaar?

Bericht door jonathan7 »

Ten 1ste een vrouw op een forum rokvoormannen???

Ten 2de zie bijna nooit vrouwen in rok en zie ik ze wel hebben ze meestakl van die losse fladder rokken aan en daarbij doen ze dan meestal die truuk met dat muntje.: https://www.libelle.nl/lifestyle/omhoog ... oogle.com/
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Op de fiets, rok/jurk is ondergoed nu meestal wel of niet zichtbaar?

Bericht door jonathan7 »

MaricaV schreef: 14 okt 2023 13:19 Meestal niet, maar ik zeg wel dat met een kort rokje, zeg op knielengte, het zaak is niet teveel tegen de wind in te fietsen. :lol:

De regel is dus, hoe korter hoe meer risico. Je zit op je zadel met de rok/jurk onder je kont. De zichtlijn van voren gezien lijkt groot, maar is in de praktijk te verwaarlozen. Kijk maar naar vrouwen die met een rokje aan op de fiets zitten. daar zie je toch ook niets?

Nu ik zelf vrouw ben, let ik er niet eens op, want echt kortere rokjes dan op knielengte heb ik niet eens. En dan zie je een onderbroek, wat dan nog? Kijk je dan vreemd op? Kijk je dan net zo vreemd als iemand in een zwembroek loopt?

Even generaliserend over mannen, en denken aan seks. ;) Een onderbroek zien van iemand die een rokje aan heeft en op de fiets zit. Geeft dat bepaalde gevoelens?
En als ik een bikini aantrek en ga fietsen? Zie je, niets spannend aan. Zolang ik niet in mijn blote niksie op de fiets zit, is er niets aan de hand.

Ga lekker fietsen in een rokje en maak je niet druk om die dingen, ik doe het ook niet.
Weet niet wat je bedoelt met die zichtlijn.
Denk dat het inderdaad wel meevalt, ten 1ste zit de stang van het stuur er al voor. Dus die blokkeerd die inkijk al grote deels. (eigenlijk moet je al schuin kijken iets te zien, maar dan kijk je vaak weer tegen de zijkant van het been aan)
Verder zit de hoofd van de tegenligger, dus zichtlijn veel hoger dan waar je rok zit. Een klein kind kan er mischien wel inkijken.

Ik vind onderbroeken niet bijzonder, schokkend of sexueel ofzo, maar gek genoeg schrik ik er soms wel van, das dan denk ik meer ik er niet op bedacht ben een onderbroek in het openbaar te zien.

Bij een man zou er wel iets sneller wat te zien zijn, die heeft nu eenmaal een piemel dus de schacht is korter. Bij hele kleine kinderen zie je ook sneller die onderbroek, omdat de benen veel korter zijn is de schacht korter.

Het is trouwens wel grappig dat veel volwassennen zich hier zo druk om maken, terwijl kinderen gewoon gaan koppeltje duiken, breed zitten of in kleermakerszit en zich nergens druk over maken. Wie heeft eigenlijk bepaald dat die onderbroek niet zichtbaar zou mogen zijn? Hoort dat niet gewoon bij een rok?
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Op de fiets, rok/jurk is ondergoed nu meestal wel of niet zichtbaar?

Bericht door jonathan7 »

hmmz, heb vandaag een "research" gedaan, camera op statief, op ooghoogte en een beetje naar beneden gericht zeg maar het beeld dat een tegenligger zou zien, . mezelf gefilmd, had een behoorlijk korte jurk aan.
Opnames terug gekeken, onderbroek was vrijwel alle keren wel zichtbaar maar minimaal, even en slecht een klein deel.
(bij 1 keer moest ik zelfs moeite doen het te zien)
Toen nog statief ver onder ooghoogte, (kinderhoogte), maakt weinig, geen verschil.

Heb het trouwens wel op de vroege ochtend gedaan op verlaten bospad, wat zou een tegenligger, of achterligger denken.
Een man in jurk die zichzelf filmt??
Denk dat de klachten over inkijk (even vanuitgaand hier iemand aanstoot aan neemt), wel wat overdreven zijn.)
Plaats reactie