foto maken

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
khh
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2008 00:14

foto maken

Bericht door khh »

Vandaag is het dan zover : we gaan de foto waarmee ik wil deelnemen aan de wedstrijd van rokvoormannen.nl maken. Eindelijk. Ik haal mijn kilt uit de kast en wanneer ik hem omdoe is er zoals altijd dat onmiddellijke heerlijke gevoel van ruimte, gedegenheid (mijn kilt is van topkwalteit en dat voel je) en wanneer ik beweeg komt daarbij de vrolijkheid van de dans van de vele plooien aan de achterkant van de kilt. Dat laatste is de enige echte reden voor de aankoop van dat dure ding geweest. Het brengt me direct in de gepaste stemming voor dit avontuur. Want een rok dragen is één ding, maar met een fotograaf in onze grote winkelstraat gaan paraderen is weer iets anders. Ik heb er helemaal zin in, en mijn echtgenoot -de fotograaf- ook.
We springen op de fiets en trappen eerst naar de bibliotheek, niet voor de foto maar gewoon om onze tweewekelijkse boekenleen te doen. Ik ben er al meer in kilt geweest, en ik merk dat ik eigenlijk helemaal niet meer kijk hoe mensen reageren. Toch ontstaat er van binnen nog altijd een spanning die ik niet zou hebben als ik er in broek zou bijlopen. Dus 'gewoon' is het nog helemaal niet...
Na de bib gaat het naar 't stadscentrum. De zon schijnt volop, en dat is mooi meegenomen voor een goeie foto. Hoewel het zondagochtend is zijn er al vele mensen op pad. We zetten de fietsen aan de kant en halen het fototoestel boven.
We kijken wat rond en vinden al gauw een geschikte startplaats : ik ga voor een groot standbeeld staan en de eerste foto gaat eraan. Ik voel me net een fotomodel en krijg er de smaak van te pakken. Nu lopen we pas écht in de kijker, maar ik vat het op als een spel... en ja, dat is het eigenlijk ook wel... Soms hoor ik flarden van commentaren van voorbijgangers, maar nooit iets negatiefs. We lopen rond, ik poseer voor een etalage, nog ergens anders wat rondlopen, eens een foto met de fiets aan de hand, en al gauw hebben we een 10-tal foto's bij elkaar. Genoeg om uit te kiezen, en we keren terug naar huis.
Het was heerlijk om te doen, weer een nieuwe ervaring erbij. Dank je, Wiha, want zonder de viering van 1 jaar rokvoormannen had ik dit nooit gedaan ! Het resultaat mag je binnenkort beoordelen !
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: foto maken

Bericht door RokSterNL »

Prachtig dat je dit gedaan hebt. Ik maak op dat het fotograferen van jou in je outfit de 1e keer is. Loop je wel meer in je kilt ? Of is dit ook de 1e keer dat je deze aan hebt gehad ?
khh
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2008 00:14

Re: foto maken

Bericht door khh »

RokSterNL schreef:Prachtig dat je dit gedaan hebt. Ik maak op dat het fotograferen van jou in je outfit de 1e keer is. Loop je wel meer in je kilt ? Of is dit ook de 1e keer dat je deze aan hebt gehad ?
Ik loop inderdaad wel meer in kilt. Vooral in de winter en tussenseizoenen, want in de zomer is de zware wollen stof me te warm. Ik loop ermee in de stad of om buiten te gaan wandelen. Tijdens zo'n wandelingen fotografeert mijn man me wel eens, maar dat is dan 'by the way', zoals het uitkomt. Dan moeten er niet speciaal andere mensen bij opstaan hé. (ik ga bij gelegenheid eens wat leuke foto's bij mekaar zoeken en proberen om ze aan deze site toe te voegen)
Dus nu heb ik in volle stad staan poseren, en dat is wel voor 't eerst. Ik heb vroeger als jonge gast al wel eens meegelopen in een modeshow, en daar moest ik nu wel aan terug denken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: foto maken

Bericht door RokSterNL »

Heel leuk. Ben erg benieuwd naar die foto's.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: foto maken

Bericht door rokwens »

Khh, je hebt een aangename schrijfstijl en ik vind het prachtig dat je ook in Antwerpen
in kilt durft lopen. Ik denk soms dat homo's , door hun eenzame en collectieve strijd die ze reeds gevoerd hebben,
wat meer durf bezitten om hun zin te doen wat fashion betreft. Ik heb het wel eens moeilijk omdat " mensen " me
met homo willen associeren als ik een rok draag, terwijl ik hetero ben. Dat versta je dan tussen de regels van hun
vraagstelling. Maar ja, als ik in broek ben en wat bonte kleuren draag of aanpassende kleding gaat men ook al die toer op.
Het rare is, als ik een gewone geruite rok draag denkt men dat ik uit Schotland kom, daarentegen als ik mijn echte Schotse kilt draag ,die effen zwart is, spreekt men over een rok. Dus "men" kent er niets van en het went stilaan wel.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie