Mannenrok van G-Star

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
RokR
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2007 06:59

Mannenrok van G-Star

Bericht door RokR »

In de Volkskrant van vandaag een artikeltje over de modepresentatie van G-star voor 2009 met een foto van een mannenrok.
Naar mijn smaak een beetje lang en een beetje lage taille. Wel mooi zwierig.

Groet
RokR
Bijlagen
de Volkskrant 2009 09 13
de Volkskrant 2009 09 13
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Mannenrok van G-Star

Bericht door rokwens »

Ik heb twijfels over deze rok. Ik ben gaan kijken naar de volledige collectie 2009 van G-star en daar worden meerdere kniebroeken getoond met brede en gefronste pijpen. De creatie die je hier toont kan je daar ook zien maar die man zet dan net een stap vooruit zodat je ziet dat het geen rok is maar een broekrok. Ik heb jou foto afgedrukt en vergroot en, helaas bij nader inzien kan je ook de overgang van de pijpen opmerken, vooral aan de zoom.
Ik zou wel eens willen weten wat men hierover schreef in de volkskrant.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Mannenrok van G-Star

Bericht door Peter v »

Toevallig keek ik naar een mini rok van Gstar een week geleden, 129 euro!
Ook niet bepaald geschikt geprijsd, en het was heus niets bijzonders.
En waarom ze zulke domme broeken wel bedenken, en waarschijnlijk geen rokken proberen voor mannen is mij een raadsel. Zo'n merk als Gstar zou denk ik een geschikte zijn om juist er uit te springen met een "legale" rok voor mannen. Als de look hetzelfde is als de broek moet dat zeker geen bezwaar zijn.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mannenrok van G-Star

Bericht door Wiha »

Ik denk dat rokwens gelijk heeft. Ik heb even gegoogled op G-Star en volkskrant en kwam de volgende link tegen:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/220385

Hierin word gepraat over "zeer wijde, geplooide bermuda’s" dus, helaas..... Alhoewel het op de foto zo in eerste instantie wel op een rok lijkt.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Peter v

Re: Mannenrok van G-Star

Bericht door Peter v »

De vrouwen haden wel leuke creaties aan, en de man in de witte super wijde broek had voor precies hetzelfde geld een rok aan kunnen hebben, en dat zou nog beter staan ook!
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Mannenrok van G-Star

Bericht door rokwens »

Inderdaad, het is niet wat het lijkt maar misschien is dit juist goed als tussenstap. De drempel wordt ermee verlaagd, of het nu mooi is of niet. Het publiek raakt zo wel gewoon aan het beeld van een man met blote kuiten en draperingen. Mannen raken zo vertrouwd met het aanvoelen van de stoffen en het toch reeds frisser karakter van het concept.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Mannenrok van G-Star

Bericht door ecokilt »

Denk ook dat zoiets als tussenstap een meer haalbare kaart is. Langzaam maar zeker?
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mannenrok van G-Star

Bericht door RokSterNL »

Inderdaad, maar helaas mijn smaak draagt het niet weg.
Peter v

Re: Mannenrok van G-Star

Bericht door Peter v »

Inderdaad, misschien als tussen stap................................................... :(
Maar hoe lang, hoe veel tussen stappen tot die ene moment van broek naar rok?

Kilts zijn er al. Breng als het ware de mannen rok, ( door iedereen herkend als zijnde de kilt) maar in een nieuwe jasje op de catwalk voor niet-Schotten. Er is geen beter moment dan nu. Waar op zou ieder moeten wachten? tot de jaar 2050?

Dat mannen wennen aan de nieuwe getoonde broeken en blote benen... ( hebben wij dan anders geen blote benen? Geen bermuda, korte broeken? ) is alleen het voortzetten van broeken. En heeft totaal geen verband met de stap naar een ander soort van onderlichaam bedekking, de rok. De rok zal toch als zodanig moeten gepresenteerd worden, en had gewoon bij deze collectie op de catwalk gepresenteerd kunnen worden, een mooi combinatie, ogenschijnlijk de zelfde kleding stukken met bijna identieke uiterlijken, maar de ene de getoonde ( korte) broeken en de andere de echte rok. Ik geloof stellig dat dat de enige en beste manier is om de rok aan de man te brengen. Er is geen overbrugging kleding stuk, ook niet nodig. Het stoere imago van de kilt zou een gemakkelijke en ideaal basis / referentie zijn om iets nieuws ( rokken voor mannen in de mannen mode) te introduceren. Welke man wil niet mee doen aan een stoere imago? Maar iemand moet er mee beginnen, en de rest zal dan haastig volgen. Ik geloof dat de wens het rok dragen onder mannen niet sterk genoeg is onder de fabrikanten / grote merken.

Rokken zullen ook nooit een grote oplage hebben, maar kunnen uitstekend mee lopen met al het andere, ook de mode in broeken. De mode mensen zijn wel slim genoeg, maar willen ze het aan?

Als voorbeeld, Gothics hebben een geheel eigen Gothic kleding stijl en er zijn voldoende fabrikanten die dat maken om gothics te voorzien. Als dat kan, dan kan rokken voor mannen zeker.

Maar dat is mijn positieve blik, of het wat wordt ligt helemaal aan de mode beleid makers. Hoe de Gothics hun eigen kleding hebben weten te laten produceren weet ik niet. Maar misschien zouden rokken voor mannen op een gelijke wijze op de markt gebracht kunnen worden??
RokR
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2007 06:59

Re: Mannenrok van G-Star

Bericht door RokR »

Inderdaad, bij nader inziens is het een broekrok.
Het artikel in de krant gaf er geen uitsluitsel over. Dat ging meer over hoe de show was dan over de kleren die geshowd werden.
Voor de volledigheid hierbij het hele artikel (door mij verkleind):

Groet,
RokR
Bijlagen
VK 20080913 G-Star tekst.jpg
Plaats reactie