mannenrokken genoeg bij

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: mannenrokken genoeg bij

Bericht door Wiha »

Link gecorrigeerd, er stond een h teveel aan het begin, maar nu geeft de site aan dat de blogger niet bestaat..........
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: mannenrokken genoeg bij

Bericht door RokSterNL »

Bedankt Wiha !
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: mannenrokken genoeg bij

Bericht door rokwens »

als je "trickymaus"in google zet kom je er ook wel bij, met wat zoeken.
Sorry, er moet wat fout gelopen zijn.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
khh
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2008 00:14

Re: mannenrokken genoeg bij

Bericht door khh »

ik ben het weer helemaal met Peter V eens. Ga voor wat je wil. Bloemetjes of kilt, het maakt niet uit. Ik geloof niet dat het voor 'Jan Modaal' veel uitmaakt. De angst voor de bloemetjes zit volgens mij net zo goed tussen onze eigen oren als de angst voor rokdragen in het openbaar in 't algemeen. Wat volgens mij het allerbelangrijkste is is dat je groeit naar het dragen van wat je zelf echt wil. Ik zie mezelf geen bloemetjesrok dragen, en ook geen minirok. En dat ga ik dan ook niet doen. Ik voel me lekker in een kilt, en een oosterse wikkelrok. En dat ga ik dragen, punt uit. En als iemand anders bloemetjes wil : à la bonheur, en denk maar niet dat je dan méér commentaar gaat krijgen dan ik in mijn kilt. Volgens mijn bescheiden mening hangt dat commentaar vooral af van je eigen houding, en ook een beetje van geluk of pech...
Peter v

Re: mannenrokken genoeg bij

Bericht door Peter v »

Khh bedankt, :D
Nog even dit,
"Maar momenteel raad ik ook aan om de mannenrok nog sober en stoer te houden om de mogelijke kans tot integratie te verhogen."

Ik ben het daar niet mee eens en vindt zo'n uitspraak zelfs dubieus en ongewenst. Zie het alleen ten nadele van rokken dragers komen op dit moment. Het gedachte kan ik wel volgen. Ik zie het meer als een persoonlijke statement en niet bestemd voor andere rok dragers om op te volgen tenzij zij er ook precies er zo tegen aan zien.

Je hebt groepen en individuen. Met de huidig aantallen voor zo ver in te schatten, hoogstens twintig man in heel de Benelux? heeft wachten met iets anders dan sober en stoer te dragen absoluut geen enkele zin. Behalve voor misschien de schrijver zelf, en evt anderen die het rok dragen op de zelfde wijze beleven. Het is nu ieder voor zich, en zal eeuwig zo blijven ook, ondanks als er ooit de aantallen aanzienlijk groeien.
Gelijkend als motor clubs, je hebt motorrijders die individueel rijden en anderen die georganiseerd als motorclub in groeps verband dingen regelen. Zo ook het rok dragen, maar nog net anders. ;)

Hoewel je de gedachte wel zou kunnen begrijpen, klopt het niet, want alleen als je als een zichtbare noemenswaardige groep bent, duidelijk herkenbaar, desnoods door teksten op kleding, consequent gedragen, dan zou zo'n tactiek kunnen werken, al is het de vraag hoe lang het zou het duren eer het wat oplevert.
Daar naast kan ieder ander die er anders erbij zou willen lopen, anders dan sober en stoer gewoon dragen wat hij wil, en dat heeft dan ook geen enkel nadeel aan "het streven" van die voornoemde groep. Er is toch niemand die alle mannen in een rok tegelijk ziet, met elkaar in verband brengt, en een beeld daar van gaat vormen. Het is nu gewoon mogelijk om als man te dragen wat jij wilt. Dat niet ieder het nu durft of het "mag" ( "mag" wat ook iets is van hoe ver je jezelf laat sturen door een ander) is een heel andere kwestie. Dus waarom "aansluiten" bij en terughoudend kleding wijze/advies dat toch in de huidige situatie geen enkel effect heeft behalve op de mannen die er gevolg aan geven enorm te beperken, tenminste ALS ze eigenlijk wat anders zouden willen dragen.

ps mocht ik in herhaling gevallen zijn, mijn excuses.
Plaats reactie