Evert wil een jurk

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Evert wil een jurk

Bericht door rokwens »

http://www.paulinemichgelsen.com/overJurk.htm
op dit adres vind je wat info over het boekje van deze schrijfster
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Evert wil een jurk

Bericht door Peter v »

Leuke verhaal.
Alleen jammer denk ik dat veel mannen het niet al op een jonge leeftijd weten dat ze een jurk / rok aan willen.... :?
Toch een interessante insteek, alleen al om het onderwerp bespreekbaar te maken.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Evert wil een jurk

Bericht door rokwens »

Inderdaad, ik denk dat vele jongens daar op jonge leeftijd toch mee geconfronteerd worden en er geen blijf mee weten.
Evert is blijkbaar een extroverte kerel die durft zeggen dat hij dat wil. Maar van al die jongens die stilletjes jaloers zijn, hoeveel zouden dat er zijn ? 30 % ? en hoeveel van die gasten durft daar wat over te zeggen ? misschien maar één op tien.
En welk antwoord (dooddoener) krijgen ze dan van hun ouders ? Ik vrees dat er toch een flink aantal hun hele leven met een zekere frustratie blijft zitten. Dat merk je wel bij volwassen kerels, als ze eens zot willen doen trekken ze wat vrouwelijks aan. Wellicht een dekmantel om eventjes het leuke kledinggevoel te beleven.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Evert wil een jurk

Bericht door ecokilt »

Ik ben er absoluut van overtuigd dat de meeste kleine jongens al heel snel leren dat een rok of gelijkaardig totaal onbespreekbaar is. Het duurt jaren voor ze terug iets durven proberen met rokken, ook al willen ze. Bij sommigen komt het nooit terug.
Ben zelf onlangs geschrokken van iemand uit mijn directe omgeving, die ik lang ken, en iets met rokken wou van zeer prille leeftijd. En ik -rokkenliefhebber- heb daar nooit iets van gemerkt!!
Extreme conditionering.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Evert wil een jurk

Bericht door RokSterNL »

Het spijtige is dat als een jongen/man iets wil gaan dragen wat tot de meisjes/vrouwengarderobe behoort het al snel wordt afgedaan als iets van een afwijking/ziekelijk.

Het wordt ons jongens/mannen al vanaf jongsaf aan met de paplepel ingegoten, en desnoods ingeprent mocht je je toch als dusdanig gaan kleden. Het is nog net geen zonde die je begaat, alhoewel het er niet ver vanaf ligt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je bij wijze van spreken verbannen wordt naar de hel.

Net zo goed als dit hoofdstuk uit de bijbel.

Deuteronomium 22: 5 "Een vrouw mag geen kleren en attributen van een man dragen en een man mag geen vrouwenkleren dragen. Want de HEER verafschuwt ieder die zulke dingen doet."

Ik heb daar ondanks mijn geloof niets mee. Als je daar letterlijk naar zou gaan leven heb je geen leven.

Het is per slot van rekening in een tijd geschreven waarin er toen zo over gedacht werd, om te voorkomen dat mensen van het pad af zouden wijken en verder zouden afglijden naar het kwaad. Zo werd dat tenminste toen gezien.

We leven nu niet meer in de tijd van toen, maar in de 21e eeuw.

Dus draag je rok of wat dan ook wat je wilt met plezier. Wij weten zelf wel wat goed en wat niet goed is, daar hebben wij geen oordeel van derden voor nodig.
Plaats reactie