Gelezen op blog internet

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Gelezen op blog internet

Bericht door Roktom »

Ik zat op internet te zoeken op man in rok/jurk en vond toen dit:

Man in jurk

Ik zap direct weg, wanneer er op televisie een man in een jurk verschijnt. Ik kan er niet tegen. Ga maar uit mijn beeld.

Echter.

Precies een jaar geleden overleed man van zus. Zus heeft alles achtergelaten, en is naar geboortestreek teruggekeerd. Daar woont ze op een flatje. Beetje alleen wel. Geen man, geen tuin, geen werk meer.

Zus kan goed contacten leggen. Dat is haar redding. De meeste mensen in het gebouw, wonen, eten en slapen alleen. Zus kookt dat het een lieve lust is. Vraagt mensen te eten. Ze maakt voor zichzelf de lange avonden alleen, zo iets draaglijker. Het wordt met de dag drukker, in flatje van zus.

Een van haar gasten, is een man met een stralende lach. Hij heeft tanden als parels. Houdt zich aanvankelijk een beetje op de achtergrond. Maar gaandeweg de gezellige, gezamenlijke avonden, ontwikkelt zich een vriendschap, tussen zus en hem.

Zus bloeit een beetje op. Verklapt een geheim. De man loopt thuis in een jurk. Zus vindt dit geen probleem, sterker nog, zus vraagt hem haar jurken te dragen, op de eetpartijtjes. Dat doet de man. En verdomd, ook de man bloeit op.

Ze zitten samen op de bank, gaan winkelen, eten links en rechts, koken en maken plezier. Het liefst om elkaar. De twee hebben samen een code, het beste in elkaar wakker te maken, en alles door de bril van de humor te bekijken.

Samen op de bank. De een zat met een onzichtbare urn op schoot, de ander in een onzichtbare jurk. Beiden maken het voor elkaar zichtbaar, tastbaar en draaglijk.

Slechts op de televisie mag je wegzappen.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Gelezen op blog internet

Bericht door willi »

Mooi verhaal Roktom.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie