Flop

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
RokR1
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2008 11:10

Flop

Bericht door RokR1 »

In het Volkskrant-Magazine van zaterdag een artikel over de vrouwenmode van Marc Jacobs en over hemzelf in rok. Nou ja, in rok? Eerder in flop. Lees zelf (klik op de foto voor een vergroting):
Bijlagen
Volkskrant-Magazine 2009 02 28 Gert Jonkers over Marc Jacobs
Volkskrant-Magazine 2009 02 28 Gert Jonkers over Marc Jacobs
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Flop

Bericht door rokwens »

Goed gevonden, dit artikel.
Ik zou het niet direct een flop noemen. Dit is een man die uiteraard niet onbedacht dingen gaat doen.
Ik denk dat hij zeker wel rokken draagt en die van Rei kent hij wellicht allemaal. Maar hij maakt toch
iets los bij het publiek. Bijna alle couturiers komen op de catwalk in een zwart onbeduidend pak, alsof
ze voor zichzelf niets beters kunnen bedenken. Jacobs doorbreekt hier bewust een traditie en ik denk
dat hij zo de massa wat wil kneden vooraleer hij zijn grote stap zet, naast die van Kawakubo. Misschien
neemt hij een tussenstap als een eerste schakel in de keten van zijn strategie. In 't oog houden dus.
Jammer dat bij ons van Kawakubo nog niets is aangemeerd.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie