Sandalen

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Sandalen

Bericht door Ludwigcw »

Ik heb bij LaRedoute dames sandalen gekocht, een model dat vroeger ook voor de mannen bestond. Nu vind je dat voor ons niet meer. Alhoewel ik vorig jaar in de Provence wel artisanale schoenmakers gezien heb, die min of meer gelijkaardige modellen voor zowel mannen als vrouwen maakten. Maar dan met volledige platte leren zool en zeer prijzig.

Deze van LaRedoute stonden aan - 40 % en zijn vanuit de colletie taillisme, dus tot maat 45 beschikbaar en in bruin of zwart.
De mijn zijn in het bruin.
Nu was een 42 groot genoeg voor mij. De laatste dagen was het hier mooi weer, dus heb ik ze al gedregen onder mij jeansshort, kniebroek en mijn witte linnen broek ( zie foto ). Onder rok is nog niet gebeurd. ;)

Afbeelding

Afbeelding


Groetjes Ludwigcw
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Sandalen

Bericht door rokwens »

Mooi , maar ik durf dat niet kopen bij een postorderbedrijf. Ik wil liever passen.
Overigens zoek ik naar sandalen met een doorlopende riem op het been zoals die van de Romeinen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Sandalen

Bericht door Jos »

Rokwens, ik zag onlangs in maat 40 dit soort sandalen te koop op marktplaats bij mij in de buurt. Misschien bij jou ook, kun je altijd passen
een fervent rokdrager
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Sandalen

Bericht door ecokilt »

Nu vind je dat voor ons niet meer.
Zo gaat het dus.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Sandalen

Bericht door RokSterNL »

Ludwigcw, dit ziet er leuk uit. Waarom is alles toch bij de mannen verdwenen, alsof alle mannen zo oubollig gekleed willen gaan. Het merendeel is wel tevrede met het segment, maar er zijn ook nog mannen zoals wij die daar juist anders tegenaan kijken.
Andro Gyn
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2008 15:32

Re: Sandalen

Bericht door Andro Gyn »

Inderdaad, toffe sandalen! Het zijn nog echte sandalen, dus geen velcro-gedoe! Ik heb gelijkaardige, maar dan met een hak. Nu, zonder passen koop ik geen schoenen, ik heb een vrij brede 42... :?

Deze schoenen kan je inderdaad overal bij dragen!

Gts, Andro
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Sandalen

Bericht door Ludwigcw »

Tja, ik heb het geluk van niet al te brede voeten te hebben. Maar eigenlijk is het wel beter als je ze op voorhand kan passen.
Nu bij LaRedoute kan je zonder problemen en zonder duidelijke reden terug zenden en of omruilen. Natuurlijk moet je dan wel zelf tot bij een Kiala punt in je buurt gaan, om het pakketje terug te zenden. Wij doen het ook enkel af en toe en steeds in de periode wanneer ze tot -65% gaan. En de keren dat we iets terug zonden, was eerder omwille van de bedenkelijke kwaliteit van stof of materiaal dan pasvorm.

Groeten Ludwigcw
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Sandalen

Bericht door rokwens »

http://images.google.be/images?hl=nl&q= ... 1&ct=title

hier kan je de romleinse sandalen zien
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie