Terug van vakantie uit Noord Spanje

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Terug van vakantie uit Noord Spanje

Bericht door RokSterNL »

In eerste instantie dacht ik een week nodig te hebben eer ik weer terug kon zijn op het forum. Alles is al weer opgeruimd na terugkomst van 13 dagen rondreis door Noord Spanje.

En beste mensen ik heb iedere dag in rok gelopen. Hiervan zal ik de foto's die mensen uit het gezelschap van mij genomen hebben bij dit bericht toevoegen.

Een vrouw uit het gezelschap vond de rokken die ik tijdens mijn vakantie heb gedragen, dat deze heel goed door mannen gedragen kunnen worden om hun neutrale uitstraling. Ze zei, je zou niet zeggen dat het alleen maar rokken bestemd voor dames zijn. Ze vroeg mij toen ook of ik ze zelf gemaakt had. Ik zei, nee, ik heb ze wel gekocht, maar kies ze wel uit op een zo neutraal mogelijk model.

Een ander vrouw uit het gezelschap vertelde mij dat ze in het begin van de reis, dacht he, een man in een rok, en moest daar toch even aan wennen. Maar zo zei ze, nu ik je iedere dag in rok zie, valt het mij niet eens meer op dat jij een rok draagt.

Niemand uit het gezelschap heeft iets negatiefs over het dragen van mijn rokken gezegd. Ze zeiden zelfs je moet gewoon lekker je zelf zijn. Draag wat je zelf prettig vind. Later in Oviedo 's middags heb ik ergens nog een broodje gegeten in een restaurant. Bij binnenkomst vroeg de uitbater in het Engels aan mij 'Are you Scotish ?' Ik gaf hem antwoord in het Engels, dat ik niet van Schotse afkomst was, maar dat er wereldwijd mannen bezig zijn voor de integratie van mannen die rokken dragen. Ik vertelde hem ook dat vrouwen nu ook broeken dragen. Hij vond het perfect. Toen vroeg hij of ik een glas Whisky wilde, ik antwoordde wederom in mijn Engels zo goed als ik kon, dat ik dat niet wilde, maar wel een glas limonade, en een broodje. Zo zie, je dat je zelfs van een Spanjaard een compliment krijgt.

Ik heb goed kunnen toeven in rok tijdens mijn vakantie.

Echter bij terugkomst in ons truttige Nederland had ik al direkt op het postkantoor weer een rare opmerking van zo'n machokerel. Zonnebril boven op het hoofd, en een een bermuda van blauwe stof met witte prints er op. Even later stond hij met zijn mobiel interessant te bellen. Deze vond het nodig om een opmerking te maken, dat is de nieuwe mode. Ik antwoordde hem, ja dat is zo, prima toch. Ja ik ken je wel vanuit de wijk, je loopt ook altijd helemaal opgemaakt rond. Ik zei, dat dat niet zo was, en ook geen homo of travestiet ben, maar dan nog al zou ik dat wel zijn. Hij antwoordde toen, ja dat weet ik. Ik zei, hoe weet je dat dan ? Hij antwoordde toen, dat hij dat aan andere homo's gevraagd had. Ik geloof daar natuurlijk geen snars van, hij moest zichzelf toch een houding geven. Bij het verlaten van het postkantoor gaf hij mij toch een hand, en zij dat hij het wel top vond.
Bijlagen
tmpphpZhS6Ap.jpg
tmpphpQjZZ4n.jpg
tmpphpQAcMSZ.jpg
tmpphpPPiO5n.jpg
tmpphpNHLzOA.jpg
tmpphpNhGyLq.jpg
tmpphpM53EdX.jpg
tmpphpJhMQWE.jpg
tmpphpIqJF3q.jpg
tmpphpHW9C9K.jpg
tmpphpgeqWaf.jpg
tmpphpCQNqWK.jpg
tmpphpCQNqWK.jpg (64.62 KiB) 8817 keer bekeken
tmpphpA6bvBw.jpg
tmpphp5Tw1gy.jpg
tmpphp1Ywpam.jpg
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2111
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Terug van vakantie uit Noord Spanje

Bericht door Jos »

Hallo Rokster

fijn dat je gezond weer terug bent van vakantie en dat je een fijne vakantie hebt gehad.
Zo te lezen alleen positieve reacties op vakantie, zo zie je maar weer, het kan ook gewoon allemaal erg leuk zjn
Ik snap alleen niet dat jij coltruien kunt dragen met zo'n temperaturen, ook al zijn ze mouwloos.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Terug van vakantie uit Noord Spanje

Bericht door Wiha »

Welkom terug. Mooie foto's en blij dat je alleen maar positieve reacties hebt gehad.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Terug van vakantie uit Noord Spanje

Bericht door jptje »

leuk dat je er weer bent
fijne fakantie gehad les ik
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
rokwens
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Terug van vakantie uit Noord Spanje

Bericht door rokwens »

Dat zag er een prima vacantie uit, lekker warm en.....lekker fris....
leuke outfits trouwens
Voor mij komen de festivals eraan. Dan krijgt de leek in de straat weer de kans om een man in rok te zien !
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Terug van vakantie uit Noord Spanje

Bericht door ecokilt »

Mooie foto's en geweldig dat jij zo een hele vakantie je ding doet ..
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Terug van vakantie uit Noord Spanje

Bericht door willi »

Hai Rokster, perfect geposeerde foto's. Dat ziet er meteen veel beter uit.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie