Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Bericht door Wiha »

Het is nieuws op internet en gaat over schoenen en niet over rokken (wel beetje). Dus vandaar maar hier ipv bij de groep nieuws.

http://www.gva.be/she/mode-en-beauty/ai ... annen.aspx

http://www.hln.be/hln/nl/40/Mode/articl ... kjes.dhtml

tekst is van de 2e link:
Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Nu steeds meer mannen er voor durven uitkomen dat ze hoge hakken dragen, is er geen modetaboe meer voor hen. Dat bewijst de Nederlandse ontwerper Sjaak Hullekes door mannelijke modellen in ballerina's en roze handtassen de catwalk op te sturen.

Schoenen met strikjes
Leggings, manbags, rokken en hoge hakken, je kunt het zo vrouwelijk niet bedenken of ontwerpers trekken het mannen aan. De jonge Nederlander Sjaak Hullekes, bekend om zijn vrouwelijke mannenmode, gaat nog een stapje verder met ballerina's. Hij maakte het mannenschoeisel zelfs nog meisjesachtiger door te combineren met panty's, strikjes en pastelkleuren. Dat heeft hem trouwens geen windeieren gelegd, hij kreeg namelijk de Dutch Fashion Award 2009.

Trend?
Of deze trend wereldwijd door modebewuste mannen zal overgenomen worden, valt nog te betwijfelen. Het combineert alvast wel mooi met een manskirt, een mannelijke versie van de rok. (ep)
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Bericht door RokSterNL »

Hee, dat is goed nieuws. Als het dan maar weer niet alleen bij de catwalk blijft, zoals met alles wat progressie uitstraalt. Ik zou het best wel willen kopen, of ik het dan ook direkt in het openbaar zou gaan dragen, dat is punt 2. Eerst maar meer mannen zien die het gaan doen. Ik ben al blij dat ik in een rok en laarzen de straat op ga.

Verder heb ik even zitten Googlen op de naam Sjaak Hullekes, en op Youtube ook nog een filmpje weg gehaald, waarop je inderdaad ook modellen kunt zien op ballerina's. Alleen kan ik niet goed zien of daar ook daadwerkelijk strikjes op zitten. In ieder geval hebben jullie dan een beetje een beeld. Daarnaast ook nog een drietal foto's van mannen op ballerina's.

http://www.youtube.com/watch?v=i4oqz0cS ... re=related
Bijlagen
Prelude+SS+2010+-+Sjaak+Hullekes+036+∏+Peter+Stigter.jpg
DFA09_HULLEKES_477.jpg
SH.SS10.01.jpg
SH.SS10.01.jpg (16.87 KiB) 12211 keer bekeken
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Bericht door RokSterNL »

Ik heb vanochtend telefonisch kontakt gezocht met het bedrijf waar hij samen met een compagnon werkt. Het is Sebastic en Hullekes. Het bedrijf heet Arnheim Fashion Group.

Ik heb eerst verteld dat ik van het Rok voor mannenforum ben, en dat ik via een artikel wat de beheerder geplaatst had, had vernomen dat er ballerina's voor mannen zijn. Ik vroeg toen, in hoeverre verschijnen die straks in de reguliere winkels ? Het antwoord wat ik kreeg was: 'U kunt ze bij ons al kopen'. Ja dat was niet mijn vraag dacht ik. Mijn volgende vraag was toen, hoe duur die schoenen dan wel niet mogen zijn ? Het antwoord was: Zo'n € 200,00. Ik zei, zeker omdat het maar in een kleine schaal gefabriceerd wordt ? Ja, en omdat het van Sjaak Hullekes is. Ja, jullie begrijpen het al. Je betaald ook de naam. Weer zo'n stunt, waardoor mannen niet letterlijk en figuurlijk warm lopen voor deze schoenen. Wat wel duidelijk is dat je er lang voor moet sparen, mocht je ze echt willen hebben.

Toen ik verder ging of het klopt dat hij ook meer de kleding voor de man een vrouwelijke look geeft, antwoordde de dame, nou het is een deel van zijn ontwerpen, maar niet dat hij zich daar specifiek op richt. Wat betreft rokken voor mannen, vertelde ze mij dat het wel heel langzaam gaat, maar dat je er toch al meer over hoort en ziet. Ze vertelde mij ook dat tot 1950 vrouwen ook geen broeken droegen, en dat dat ook een hele tijd geduurd heeft. Zij was er wel van overtuigd dat rokken voor mannen er ooit wel door heen zouden komen.

Als U later belt kunt U Sjaak Hullekes persoonlijk spreken, zei ze. Ik vroeg toen hoe laat ? Nou als U rond 11.00 of 12.00 belt moet hij er zijn.

Mochten jullie een e-mail naar het bedrijf willen sturen, wat ik op de site http://www.arnheimfashion.com/ zag staan, dan kun je dat sturen naar:

info@arnheimfashion.com
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Bericht door RokSterNL »

Wat een afgang zeg. Ik heb een aantal keren gebeld. Uiteindelijk kreeg ik om 15.00 uur te horen, dat Sjaak Hullekes binnen was, maar het bij nader inzien toch niet pastte bij hetgeen Sjaak ontwerpt. Ik kreeg toch stellig de indruk, dat hij de mannenmode meer wilde vervrouwelijken. Volgens het antwoord van dezelfde dame die ik vanochtend aan de telefoon had, houdt hij zich daar niet mee bezig. Nou scheurt mijn rok, inplaats van dat mijn klomp breekt. Die staan ook niet onder een jeansrok, maar wel onder een boerinnenrok.

Ze zei, maar U kunt het toch altijd zelf doen, als U het prettig vind. Ik zei, ja dat doe ik al, maar als de modebroeders/zusters het niet oppakken, duurt het bij ons geen 50 jaar voordat het er door is, dan kunnen we we tot Sint Juttemus door gaan. Maar Jean Paul Gaultier zo zei U heeft ook ooit een rok op de markt proberen te zetten. Ik zei, dat dat ook niet aangeslagen is. Nou zei de dame, dat zegt dan toch al genoeg. Blijkt dat er geen vraag naar is. Ik word hier zo strontziek van. Ze willen gewoon niet.

Nou mannen, ik voorspel dat het er nooit doorheen komt. Alles is alleen maar voor de vrouwen, alles is alleen maar voor de vrouwen. Inplaats van alles is voor Bassie. We worden als een clown in rok weggezet. :cry:
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Bericht door willi »

Wat een zak zeg! . . . Nee, wat een hypocriete zak!
Hij durft gewoon niet toe te geven dat hij wel degelijk dingen doet die naast de pot terecht komen. En als puntje bij paaltje komt durft hij daar niet vooruit te komen.

Maar goed, dat hebben we ook weer gehad. Laat ze maar weer lekker doorgaan met kleedjes maken voor hare majesteit de vrouw. Daar kun je je geen buil aan vallen.
Wij mannen zijn geen tweederangs burgers, wij zijn gewoon middeleeuwse horigen. Weliswaar niet gebonden aan het land van de Heer, eh Vrouw, maar gebonden aan het dragen van tweederangs kleding.
Dat is onze plicht!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Bericht door RokSterNL »

Nou Willi dat van tweederangs kleding is nog mager uitgedrukt. Ik zal het je nog sterker vertellen. Het is het afval wat overgebleven is van de kleding die voor vrouwen gemaakt is geworden, en dan alleen van de jean en corduroy en wollen kleding. Het valt in het segment zwerverskledij. Maar nog net te goed om bij het Leger des Heils in de rekken te hangen.

Oh ja, en weet je wat die griet ook nog zei. We zijn op dit moment ook druk doordat hij pas die Dutch Fashion Award 2009 heeft gewonnen. Nou niet vanwege zijn professionele instelling. Als dat wel zo is, dan hebben ze heimelijk de plank bij die jury mis geslagen.

Het is met recht weer balle rina, zak !
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Bericht door Ludwigcw »

Ik hou wel van ballerina's, en een tijdje terug berichte ik van ballerina's voor mannen bij Acne jeans, daar toen voor € 260 .
Dus € 200 is in dat opzicht dus al een koopje . :lol: :lol:

Maar neen, deze modellen zie ik eerder mijn schoenmoeder dragen dan dat ik erzelf mee rondloop. Het is niet de vormgeving maar wel de kleurindeling die mijn niet aanspreekt.

Ludwig
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Bericht door RokSterNL »

Ja ik weet dat jij een schoenenfreak bent. In het algemeen is het wel een goede ontwikkeling, maar zeker er mag voor mij ook meer kleur en fleur aan zitten.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Bericht door john »

Ik heb de site en de foto's ook even bekeken, maar vind er nou niets iets spannends.
Een paar jonge mannen met een korte bermuda, die ze ook van hun vriendinnentje zouden kunnen hebben ingepikt.
(voor vrouwen kennelijk heel normaal, voor mannen is dat uiteraard "not done")

O, ja, die paar ballerina's voor 200 Euri, daar koop ik er bij de bristol wel 10 paar voor en dan heb ik leuke "dure".

Kennelijk is fashion toch wat anders als gewoon een vent met een rok en/of laarzen.

John
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Dragen mannen binnenkort ballerina's met strikjes?

Bericht door RokSterNL »

Die Sjaak Hullekes ontwerpt ook alleen maar voor het luxere segment. Niet voor Jan met de Pet/Rok. :lol:
Plaats reactie